Alltså. Det är svårt med BPH-datum! Just nu önskar jag att Ebrah var född på våren istället för mitt i sommaren... Hon blir 1år den 2 juli. Helst skulle jag gå BPH när hon närmar sig 1½ års ålder, men då är det ju i princip vinter och inga BPH anordnas. Nu har jag hittat ett i mitten av augusti. Ska jag gå då tro?
Ja jag hade gått då.

Som testledare så önskar jag tre saker:
1. Ett GOTT godis. Inga tråkiga leversnittar utan något som hunden verkligen vill jobba för.
2. En leksak som går att kasta 10 m även när det kommer en vindpust och helst också går att kampa med.
3. Ett normalt koppel och halsband! Har sett en del konstiga varianter

Alltså. Det är svårt med BPH-datum! Just nu önskar jag att Ebrah var född på våren istället för mitt i sommaren... Hon blir 1år den 2 juli. Helst skulle jag gå BPH när hon närmar sig 1½ års ålder, men då är det ju i princip vinter och inga BPH anordnas. Nu har jag hittat ett i mitten av augusti. Ska jag gå då tro?
Jag hade gått då. Fast en del har ju oktober nån gång. Bl a de som fejt ska gå hos, men borde ju vara på fler ställen med om du hellre vill vänta

1. Ett GOTT godis. Inga tråkiga leversnittar utan något som hunden verkligen vill jobba för.
2. En leksak som går att kasta 10 m även när det kommer en vindpust och helst också går att kampa med.
Vad räknar du med "normalt" koppel och halsband och vad ser du som "konstigt"? Visst är det (som det skrevs om här tidigare i tråden) ok med sele istället för halsband?

Man SKA ha det, men det är bara till momentet där godis ska gömmas i burkar som hunden sedan ska försöka öppna. Hunden ska inte(!) få godis mellan moment eller liknande.
Nope - var på föreläsning förra veckan och det är alltid Dennis-korv i burkarna :) Självklart om man har en allergisk hund, så får man byta - men annars är det samma överallt :)

Vad räknar du med "normalt" koppel och halsband och vad ser du som "konstigt"? Visst är det (som det skrevs om här tidigare i tråden) ok med sele istället för halsband?
Sele är ok men då ska det vara en normal sele som inte stör hunden. Alltså ingen sele där kopplet fästs framtill eller liknande.

Konstigt koppel, vad sägs om ett 1 m långt grimskaft med massor med knutar på? ;)

Nope - var på föreläsning förra veckan och det är alltid Dennis-korv i burkarna :) Självklart om man har en allergisk hund, så får man byta - men annars är det samma överallt :)
Oh, då har det ändrats! När jag gick BPH så skulle vi ha med oss eget godis, hundens favoritgodis. Jag fick problem, för jag hade ingen aning om vad som var favoritgodiset :p

Oh, då har det ändrats! När jag gick BPH så skulle vi ha med oss eget godis, hundens favoritgodis. Jag fick problem, för jag hade ingen aning om vad som var favoritgodiset :p
Jo jag hade eget godis med oxå, men det är tydligen obligatoriskt med Dennis-korv numera (säkert har man eget godis med). När jag gick så var jag första startande i mitt län, så mycket har ändrats sen dess :)

Då nog allt ok med viss tvekan gällande leksak. Hans favorit (och den enda som jag hittat som han alltid, utan undantag vill leka med) är en illrosa pipande gris. Den går lätt att kasta 10 meter och han och jag kampar med den men den blir ju lite slabbig. Men det funkar nog?
Jag kan ta med vilket godis som helst egentligen. Han bryr sig inte så mycket om ätbara saker. Utom halvruttna ben och bajs. Det tar jag inte med. Jag tar köttbullar. Det gillar han nästan varje dag.
Tack för tips!:up::)

Då nog allt ok med viss tvekan gällande leksak. Hans favorit (och den enda som jag hittat som han alltid, utan undantag vill leka med) är en illrosa pipande gris. Den går lätt att kasta 10 meter och han och jag kampar med den men den blir ju lite slabbig. Men det funkar nog?
Jag kan ta med vilket godis som helst egentligen. Han bryr sig inte så mycket om ätbara saker. Utom halvruttna ben och bajs. Det tar jag inte med. Jag tar köttbullar. Det gillar han nästan varje dag.
Tack för tips!:up::)
Det låter som en bra leksak tycker jag :)

@Milosari (och andra som kan svara)
Hur är det med skott? Brukar de flesta ta det och är det mycket dramatiskt?
Inte ett dugg dramatiskt. Har för mig att det var två skott. Ett när man går rakt fram mellan två koner och sen ett när man står stilla vid en av konerna.
Hur vanligt det är vet jag inte. Med lagotton körde jag utan, eftersom jag vet att hon är skotträdd. Tror att de flesta kör med.

Liknande trådar

L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 509
Senast: Dentaku
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 354
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag har anmält min 2,5 åriga tik till BPH i oktober. Jag undrar om det är någon här som har gjort BPH med en reaktiv hund...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 462
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar