Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi ska göra BPH på lördag och jag är både nervös och väldigt förväntansfull. Vore jätteglad om ni som gjort det har några tips eller upplevelser att dela med er av.
Det viktigaste att tänka på är att det inte är en tävling eller något som ska presteras i, utan det är helt enkelt en beskrivning av hur din hund reagerar på kontrollerade händelser. Bara lyssna på funktionärerna, andas, och kom ihåg att det är exakt samma älskade hund som du får med dig hem oavsett vad som händer på banan .
Se till att hunden är välrastad
Har du möjlighet, stå så du ser någon annan som går före dig eller gå med gruppen inne på banan . Fast inte precis hunden innan, då blir det stressigt när du ska iväg och hämta din egen.
Glöm inte att ta med hundens favoritgodis och favoritleksak (det står säkert i PM) och hundens papper
Det är nog det första jag kommer på !
Stort tack för svar !
Har man alltså hunden i bilen medan man eventuellt tittar på någon annan?
Kan jag lita på att funktionärerna är tydliga med hur jag ska agera?
Måste man släppa kopplet vid något tillfälle (utan att någon tar över det direkt alltså.)? Han kommer ju bara ibland på inkallning.
Åh, det är så spännande!
Vart ska du gå? Där vi gick så var banan inte inhägnad (vad jag kunde se iaf)Tack snälla ni! Hoppas att bana är inhägnad då. Han är ganska värdefull för mig, min jycke
Det som är mest spännande är nog att se om han reagerar som jag tror att han kommer att göra.
Norr om Uppsala, Östervåla.Vart ska du gå? Där vi gick så var banan inte inhägnad (vad jag kunde se iaf)
Det var där jag gick med Leo. Hos Anna och Leif. Nu är det ju 1 år sedan, så de kanske har satt upp staket sedan dess, men iaf då fanns inget.Norr om Uppsala, Östervåla.
Det var där jag gick med Leo. Hos Anna och Leif. Nu är det ju 1 år sedan, så de kanske har satt upp staket sedan dess, men iaf då fanns inget.
Jag gick också i Östervåla med labben. Jättekul, både Anna och Leif är duktiga och trevliga. Och trevliga trots att labben drog järnet över banan och, om han kunnat prata, tjoade "hurra så himla skoj det här är!" Så om din hund inte kommer på inkallning är det nog inte den första
Det var ungefär så vår gjorde.
Han kommer nog inte sticka om det är så roligt. Då tar han nog några ärevarv och kommer tillbaka för att fråga vad vi ska hitta på nu. Om jag känner honom rätt.
Det kommer nog gå jättebra Både Anna och Leif, och Magdalena som brukar hjälpa till, är supertrevliga.Oj, typiskt då! Men bra att vara förberedd ändå. Tack! Jag får helt enkelt utgå ifrån att det kommer att gå bra
Jag fick iaf ha eget godis till det momentet med burkarna. Eftersom vi gjorde allergiutredningen då. Men under resten av banan användes inget godis. Detta är ju dock några år sedan.Får man ha godis med sig på BPH??
Man SKA ha det, men det är bara till momentet där godis ska gömmas i burkar som hunden sedan ska försöka öppna. Hunden ska inte(!) få godis mellan moment eller liknande.Får man ha godis med sig på BPH??