Boxlås...

Sv: Boxlås...

jag tycker att de gamla hederliga boxlåsen som visades i början av tråden är bäst. det går ju som någon sa att sätta i en ring i låset för att det ska bli lättare att öppna.

anledningen till att dom blir svårare med tiden att öppna kan ju vara att ingen varit där med olja och smörjt på länge;)

På Börjes finns en ring att skriva i boxlåsen du visar på bilden, det är bara att kroka i fingret och dra, jättesmidigt!

Går dessa att skruva på då låset redan sitter på plats, eller måste man skruva loss alla boxlås för att få dit dem?

åh vad synd att jag inte kan länka bilder men i Ridsport specials vårnummer var det några som visade att de hade en sån där låsanordning som påminner om en fönsterhasp men ändå inte!! Jag hoppas att du har det numret eller att nån annan har och kan länka för det såg JÄTTEFIFFIGT ut de hade skjutdörrar och jag TROR att det var det spanskinspirerade stallet i artikeln!!

Såna låsska vi ha på våra slagdörrar nu när vi sätter in boxarna!!

åh vad synd att jag inte kan länka bilder men i Ridsport specials vårnummer var det några som visade att de hade en sån där låsanordning som påminner om en fönsterhasp men ändå inte!!

Menar du dem som hade typ sådana där "snäpp-lås", som påminner om de två låsanordningar som man låser baklemmen på transporten med?

Jamen PRECIS!! vad smart du är för det var ingen vidare förklaring jag gjorde:crazy:

Hästransportlämlås sådana fast lite mindre menar jag!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar