S

search

Jag hade tänkt att hyra ut fyra boxar i mitt engelska ute stall och undrar lite vad som kanske är rimligt att ta.
Boxarna är 4x4, strö ingår, daglig utevistelse i STORA hagar, in och ut släpp utom helger. Fodring morgon och kväll utom helger. Fri tillgång till ensilage i hagen. Har en egen travbana på 1km, en plan "gräshage" att rida dressyr på, väldigt nära till skog med bra ridmöjligheter.
Vad tror ni???

Sv: Boxhyra

Förlåt jag såg nu att man inte fick sätta ut en sådan här tråd så jag ber om ursäkt till Moderatorn. Detta är ingen smygannons utan jag vill bara veta då jag nu ligger i skilsmässa och behöver hyra ut men inte har en aning vad priserna ligger på.

Jag kan svara (ingen risk att jag hyr av dig i alla fall så det innebär ju inget annonserande i mitt fall - det är ju ungefär 65 mil till dig :angel:).

Jag resonerade ungefär så här när jag skaffade min stallplats. I Dalarna ligger en "normal" boxhyra där ingen service men tillgång till vatten, uppvärmd sadelkammare etc och ofta men inte alltid någon form av ridbana ingår på mellan 500 och 700 kronor. Eftersom det i ditt fall rör sig om stora boxar skulle jag gärna ha betalat i vart fall 700 för bara själva boxen.

Sedan ingår utsläpp och fodringar mån-fre samt fri tillgång till ensilage i hagen - vad det är värt är ju svårt att säga, men jag skulle ledigt betala minst lika mycket till för det, kanske till och med mer.

Så om du tänker dig mellan 1500 och 2000 så tycker jag inte att det låter ovanligt vare sig uppåt eller nedåt. Om de som tar så betalt tar det svart eller inte det vet jag ju inte men jag misstänker att de kanske inte redovisar inträkterna... :angel:

Nu bor ju inte du i Dalarna, och hur prisläget ligger där du bor kan jag förstås inte uttala mig om. Lycka till hur som helst!

Du är min gullunge schelin! Jag tackar för svaret! Pussa Tom och de andra.

Gullunge :rofl: jag är ju typ tre kubik större än du!

Ett annat tips är dock att försöka kolla på olika hästsidor för att få ett hum!

kolla blocket.se, hastnet.se, hastannonser.se och förstås bukes egna. Då borde du ju hitta en del som har ungefär samma saker som du tänkt dig i priset och kan se vad de tänkt sig för månadskostnad!

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Anläggning Min stallägare har bett mig se över vad jag tycker är rimlig höjning av min stallhyra. Jag är den enda som är inackorderad så det är...
2
Svar
26
· Visningar
4 233
Senast: Sofie.S
·
Hästvård Hej. Jag hade tänkt ser hyra ut några boxar hemma framöver. Vad tycker ni är rimligt pris att ta per häst? Kommer ej ingå strö eller...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama