Boxholms terrängbana

Sv: Boxholms terrängbana

Ja, och LagSM hade du väl ändå inte tänkt att rida..... :angel:

Samma helg blir det nu...........

Huntig klasser, går det bare i terreng da? Har ikke de klassene i Norge..
Hvor i sverige finner man evt Boxholm?

Huntingen börjar på hoppbanan med 6-8 banhoppningshinder. Sedan ca 8 terränghinder och avslutas med ett banhoppningshinder.

Rids alltså iföljd.
Boxholm ligger i södra Östergötland.

Har jag helt missat nåt :confused: när jag hävdar att "Hunting" numera är borttaget i Sverige (och ersatt av förenklad fälttävlan)

Var hittar man huntingklasser öht..???
och vad gäller?
Mäste man fälttävlanskort?
Hittar inget :crazy:

och vad gäller?

Nämen som Bettibets sa de är borttagna och ersatta med förenklad fälttävlan. Förenklad fälttävlan är bara terrängmomentet och de har samma regler som debutant fälttävlan.

Sorry Mr Pig men Boxholm ligger nästan högst på min lista, Mantorp får nog leva utan den Grå....:o

Boxholm har ju en underbar natur som ger stora möjligheter till roliga banor. Dom har lagt ner mycket arbete på att städa upp och renovera banan. Mycket jobb återstår dock.

Oj då Novali, ska den grå bara starta en gång i år:confused:
Eller är det så att graven på Mantorp skrämmer er? I så fall kan jag trösta dig med att den inte får vara med i 100 pga TRändringar

Oj då Novali, ska den grå bara starta en gång i år:confused:
Eller är det så att graven på Mantorp skrämmer er? I så fall kan jag trösta dig med att den inte får vara med i 100 pga TRändringar

Nej då, men jag tycker det är fult att ta alla blågula överallt så jag ransonerar våra starter...:angel::D

Hej vad är deb klassen på för höjd? Jag har varken grönt kort eller ft kort än så jag kan ju inte vara med.... Men de ä ju kul att kolla på dom som tävlar! Min stora dröm är att en dag ställa upp i OS i fälttävlan jag har ju lite att jobba till......:crazy:

Någon som ska starta i Boxholm nu 2-3/8??!!:bump:

och vad gäller?
När det fanns och var reglerat i TR behöver man FT kort. Samma regler gällande klädsel som terrängprovet i vanlig fälttävlan.

Konstigt att proppen gått igenom när huntingen egentligen är borta...

Hej vad är deb klassen på för höjd? Jag har varken grönt kort eller ft kort än så jag kan ju inte vara med.... Men de ä ju kul att kolla på dom som tävlar! Min stora dröm är att en dag ställa upp i OS i fälttävlan jag har ju lite att jobba till......:crazy:

Höjden beror på om du har häst eller ponny!
90 cm på häst
80 cm på ponny kat I (138,1-148,0 cm hög)
70 cm på ponny kat II (tom 138.0 cm)
A-ponny får ej vara med.

Banhoppningen 5 cm högre i varje klass.

Jag skall, har aldrig varit där så det skall bli intressant med ett nytt ställe

hej! jag var där på huntingen förra sommaren!:D det var jätteskoj!!:D:D ska dit o träna imorgon! älskar banan!:love: ska också vara med på tävlingen där den 3 aug!:rofl: må gott:laugh:

Okej jag var o tittade på tävlingarna. Det så ut att vara jätteskoj! var det det? 80cm klarar vi nog... Akta er! Nästa år ellr om 2 år kommer vi att göra succé!

Jag var på Flanhult för typ hundra år sen på ridläger. Där fanns en fantastisk terrängbana, är det samma FT bana vi pratar om?

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 330
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: morgaine
·
Hundhälsa Hej, min tik har precis fått valpar och 3 av dom har sårskador på ryggen och det börjar ramla av och pälsen följer med, kommer det växa...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Ewv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Oklar sårskada?! Hjälp