Boxholms terrängbana

Sv: Boxholms terrängbana

nej det tror jag inte. Vi prtatar om en terrängbana i Östergötland. Helt fantastisk bana alltså! I love It!¨:love:
:rofl::banana::love:

Kul att det blir tävling igen i Boxholm. Vi kommer, nu med häst. Hej förresten till Agnes* och Superman. Hälsar även alla välkomna till Bollnäs.

hoppas bilden kommer upp från brks bana nu.

En helt underbar terrängbana i mycket fin natur, och naturligt vatten!!! Inte någon konstgjord liten pöl som ex mantorp har:D

En helt underbar terrängbana i mycket fin natur, och naturligt vatten!!! Inte någon konstgjord liten pöl som ex mantorp har:D

Hmm...detta har jag alltid hållit med om men efter förra årets "fantastiska" (NOT!) 100-klass bana med mängder med utvägringar som följd så kommer jag inte att åka dit igen. En 90 o 100 klass är utbildningsklasser o om man sätter hästarna på pottan i de lägena kan det ta lång tid att reparera självförtroendet.

Jag kom dit förra året med en väl förberedd häst o åkte hem med klart mindre glad pålle.

Och lite statistik från resultatet förra året för att förtydliga:
19 starter i 100 klass - 9 utvägrade o sista placerad hade 80 straff....!
36 starter i 90 klass - 12 utvägrade

Det var ingen vidare statistik, jag har inte varit där på flera år, men då var det bra :laugh:

Är det någon som vet om det blir någon cnc* där i år? det står på tävlingsterminen, men jag visste inte ens att dom hade en större bana än 100...

Det var ingen vidare statistik, jag har inte varit där på flera år, men då var det bra :laugh:

Är det någon som vet om det blir någon cnc* där i år? det står på tävlingsterminen, men jag visste inte ens att dom hade en större bana än 100...

2005 hade man CNC* i Boxholm.
Banbyggarn är också medveten om statistiken, så förmodligen blir det en del ändringar :angel:

2005 hade man CNC* i Boxholm.
Banbyggarn är också medveten om statistiken, så förmodligen blir det en del ändringar :angel:

Skulle han tänkt på innan...;)

Skämt åsido, banan är ju svår i sig med den sträckningen i skogen. Förr startade den åt andra hållet, nere på ett fält med en stock som första hinder. Där kom sen en lång galoppsträcka så man fick igång hästarna mer ordentligt innan sen skogen kom. Tyckte jag var bättre.

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 330
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: morgaine
·
Hundhälsa Hej, min tik har precis fått valpar och 3 av dom har sårskador på ryggen och det börjar ramla av och pälsen följer med, kommer det växa...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Ewv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka