Oj, varför just Boxholm? Jag själv är inte från Boxholm utan från Mjölby i grunden (flyttade dock för knappt 5 år sedan till Linköping). Jag tränade dock med min häst på en ridanläggning en bit utanför Boxholm som är helt super! Vill inte skriva ut namnet pga att jag inte riktigt har koll på Bukes regler, men PM:a om du vill veta. På den anläggningen vet jag att det står både hobbyryttare och tävlingsryttare. Ridhus med fibersand, ridbana och väldigt bra människor som driver det stället.
I övrigt är det ju mycket skog där omkring, så det finns säkert mycket fina ridvägar. Ridskolan har trevliga dressyr- och hopptävlingar ett par gånger per år, och är mig veterligen en trevlig ridklubb. Dessutom finns det ju en terrängbana precis utanför Boxholm som drivs av ridskolan. Där finns det hinder på alla nivåer och med varierande svårighetsgrad. En mysig terrängbana!
Har i övrigt dålig koll på vilka stall som finns eftersom jag själv inte stått med hästen där i krokarna. Kan tänka mig att det finns en del små stall också runt omkring, men jag skulle tro att du behöver bil för att ta dig runt