Boxer nuförtiden?

Sv: Boxer nuförtiden?

Bra tips!

Har dock kollat runt massor hittills och kommit fram till att det mesta handlar om individen. Är åtminstone helt säker på att jag vill ha en medelstor hund som kräver minimal pälsvård. Pigg och social, absolut inte en skällig ras. Finns ju några som hamnar i det facket, däribland B***r :angel:

Men om det är en individ du är ute efter känns det väl vanskligt att köpa valp?

Och om du ska köpa äldre hund och ras inte spelar någon större roll, varför inte ta en omplaceringshund via t.ex hundstallet?

Men om det är en individ du är ute efter känns det väl vanskligt att köpa valp?

Och om du ska köpa äldre hund och ras inte spelar någon större roll, varför inte ta en omplaceringshund via t.ex hundstallet?

Förlåt om jag uttryckte mig otydligt. Självklart är det alltid ett lotteri att köpa en valp. Har dock hittills aldrig hört talas om nån som valt fel ;)
Eftersom jag letar efter en kvalitetshund till utställning osv tror jag det blir svårt att hitta denna via t ex. hundstallet, oavsett vilken ras jag bestämmer mig för i slutändan. Dessutom sätter man ju en viss egen prägel på hunden under den underbara valptiden, så jag tror inte jag vill vara utan den även om det är jobbigt med valpar. Men om rätt hund bara skulle dyka upp så vet man ju aldrig...

Hursomhelst är den här tråden riktad till Boxern. Ev. nya rasvalsfunderingar kan väl få höra hemma i någon annan diskussion?

Det skulle jag också vara intresserad av att få veta!

Kastar dessutom in en fråga till, i något av de senaste numret av Hundsport kunde på resultatsidorna se en kommentar +bild om att det var trevligt att en "svart-vit" boxer tog rosett i utställningsring. Men det måste väl ha varit en mkt mörk brindle/vit boxer...?

tittar du riktigt ordentligt så ser du att den är brindle :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka