botulism? vaccinering m.m.

S

-Stella-

Hejsan!

nu har jag varit här inne på hästvård och har läst trådar om botulism och blev jätte orolig för min ponny som äter hösilage, nu kommer frågan :

I min ponnys papper som jag fått med så står det inget om en vaccinering av botulism så jag tänkte vaccinera henne mot det ,
men är det någon fara om man grund vaccinerar om mot boutolism om hon eventuellt har fått en grund vacc. av botulism tidigare?

MVH orolig matte :crazy:

Sv: botulism? vaccinering m.m.

Jag har haft hösilage förut ett par år till mina hästar och ändå har de varit ovaccinerade. Det finns många åsikter om botulismvaccinet. Du kan nog lugnt vänta tills din veterinär kommer igen.

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 585
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 352
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hejsan! I fredags fm är står en av mina hästar plötsligt på tre ben i hagen (ardenner). Tar in honom i boxen och undersöker honom...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Zizzy
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama