Botten i vindskydd/ligghall?

cuppe99

Trådstartare
Hej vad har ni i era vindskydd eller ligghallar? ska bygga ett vindskydd så hästarna kan vara ute längre, men vet inte vad som är bäst att ha i botten. Ska jag ha sand och lite halm?
Och sen kan jag ej bestämma mej vart i hagen den ska vara....
 
Sv: Botten i vindskydd/ligghall?

Hej. Vi har vindskjul/ligghall som inte är till för permanent boende.

Våra pållar är ute dygnet runt från slutet på Maj till någon gång på hösten i oktober. Beror lite på hur mycket bete det finns kvar.

De använder det mest när de söker skydd mitt på de soliga heta dagarna om insektstrycket är högt annars är de inte där så mycket.

Botten på vårt skjul är urgrävt ca 20 cm och sedan har vi lagt makadam faktiskt. Ovanpå det har vi ett lager halm så det blir mjukt och skönt.

Funkar jättebra - ev regnmassor rinner under makadammen och det blir vått.
 
Sv: Botten i vindskydd/ligghall?

Jag har som bellafjella(sommarsäsong) men stampat jordgolv o spån.

De går ut för att göra sina behov.

Läget är superviktigt!!!!

Gör den gärna där hästarna oftast står nu.
 
Sv: Botten i vindskydd/ligghall?

Vi har vindskydd i hagen och det är bara ur grävt sedan är det stampat gjord golv! Blir aldrig blött där inne förutom att våra är så knasiga att det måste göra sina behov där inne :crazy:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: nullo-modo
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: CaisaCax
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 664
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
2
Svar
29
· Visningar
3 023
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp