Botkyrka BK idag

Gabbi

Trådstartare
malle3-1.jpg

malle-1.jpg

malle2-1.jpg

Senast ändrad:
Sv: Botkyrka BK idag

Åh tusan ni fick honom när han åkte i backen!

Vi har lyckats få precis innan när han far genom luften:rofl:

Jag råkade spara ner thumbnailsen från bilderna först, då hjälpte det liksom inte hur stort jag försökte lägga upp dem på photobucket.

Jag fick uppfattningen att en av elithundarna (mallen ovan kanske?) gjorde det, men det är svårt att se på långt avstånd. Lättare på bild.

Jag fick uppfattningen att en av elithundarna (mallen ovan kanske?) gjorde det, men det är svårt att se på långt avstånd. Lättare på bild.

Ja visst men det är så få.

Jag tycker det är galet o ha ett moment en på 100 hundar gör rätt resten vågar inte göra uppgiften som den är utformad. Då borde man fundera på vad som är fel om det är träningen eller aveln som gör att det är så fel i dag. De flesta hundar duttar ju bara med korgen.

Jag håller med dig, jag har varit lite besviken de gångerna jag varit och sett tävlingarna då de flesta hundar verkar vara "dåligt" virke.
MåNGA har inte accepterat munkorgen utan försökt ruska av sig den, många tvekar innnan angrepp. En del har sprungit tillbaka til föraren i vissa moment och vissa bara yrat runt:crazy:

Det fanns en malle som jag personligen och rent amatörmässigt bedömt tyckte gjorde jättebra ifrån sig. Det small i ärmen när den bet och hade fullt gripande (vilket många inte haft, mycket nyp)
full fart hela tiden och inget tvekande. Den blev omkullslagen flera gånger men blev bara mer trigga då.
Ja det var nog den enda hunden jag kunde jämföra med tex dina hundar (om man får smöra lite);) .

Ja visst men det är så få.

Jag tycker det är galet o ha ett moment en på 100 hundar gör rätt resten vågar inte göra uppgiften som den är utformad. Då borde man fundera på vad som är fel om det är träningen eller aveln som gör att det är så fel i dag. De flesta hundar duttar ju bara med korgen.

Av vad jag sett så tror jag faktiskt att det är träningen det är fel på.
(till viss del) då många hundar somsagt inte accepterat korgen och varit allmänt disorienterade eller rentav ofokuserade på banan.

På tävlingen nu i botkyrka var det även en som skrek "nej" när hunden stötte och hunden återgick till fot. Jag hörde även denne säga enbart "fot" när hunden skulle göra just det. Resterande deltagare kommenderade enbart "fot" efter att hunden stött (under ryggtransport) .

Detta måste ju ha varit högst förvirrande? Hunden gjorde ju egentligen rätt även om det inte var spektakulärt bra:confused:

Ja, det tänkte jag också på idag. Hennes "nej" var ett hysteriskt, gällt skrik, och vore jag hund skulle jag undra vad f*n som pågick.

Tror största felet är avlen ja man har inte hundar med rätt aggressionspaket för o göra ett bra arbete i korg eller inte nog mycket byteslust för o göra det.

Sen till viss del träningen som sådan.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 055
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka