Botkyrka 10-11/9

Sv: Botkyrka 10-11/9

Tyvärr missade jag att träffa LenaH men här är två bilder på Sune iaf!

sune2.jpg

sune.jpg

Tyvärr blev det ganska få och dåliga bilder för min del... Jag hann inte heller vara kvar tills ponnyerna startade och det tyckte jag var riktigt synd!! Jag ska väl se när jag laddar in bilderna om någon blev bra...

Nej vad roligt!
Jag lyckades inte se dig alls, startade ju så hiskligt tidigt att jag inte trodde nån av er i * var på plats så dags. :o
Däremot har jag sett Tasjas trailer men ingen Tasja.

Slutrapport för min del var en blind dressyrdomare, en slarvig hoppning från min sida och en jättefin terrängrunda med lite tidsfel, jag tog det lugnt så han skulle vara avspänd och confident.
Ryttis nästa! :)

PS, jag behåller min karaktäristiska "ligga över halsen"-stil iaf... :o

Senast ändrad:

du var iaf inte den enda som drabbades av dressyrdomarens blindhet, trösta dej med det......

Nej h*n var banne mig helt inkompetent! :D Det roligaste var nog kommentaren på mellangaloppen: Dålig början, bra satsat. Hur hinner man både vara seg i inledningen och ändå satsa bra på c:a 30 meter?? :confused: Överlag stämde inte kommentarerna med poängen och h*n uttryckte sig väldigt luddigt.

Elak som jag är så gav jag protokollet till mor (hon är dressyrdomare) som ska visa det för domaransvarig i distriktet och be att de håller ett öga på den här domaren. Den här domaren är inte utbildad i vårt distrikt och de har tidigare haft problem med domare som kommit från det distriktet som h*n kommer ifrån.
Dessutom tar h*n mer betalt än vad de andra domarna kommit överens om på domarträffarna och det är h*n banne mig inte värd! :devil:

Här kommer en dressyrbild också. Vrid gärna lite på huvudet... ;)

monsunbotkyrkakopiera.jpg

Ursäkta att den är så stor men jag vet inte hur jag ska förminska... :o

Min Eros fanns också med bland dessa foton :)
Tyvärr var bilden en av de sämre, väldigt mörk.
Ingen annan som har bilder?

Hlsn Helena

Red du dressyren på den permanenta banan eller på den tillfälliga?

Såg visst på kortet att du red på den tillfälliga.... Jag red på den permanenta men jag tycker att båda domarna dömde lågt :confused: eller??

Den ena var ju jättefin! :)
Du är ju en riktig klippa, både på att fota och att tipsa om andra foton! :love:

Jag fick iaf kommentaren: "öt" i galoppvolten och min häst gick som en liten svan, helt ihopkrullad.... :confused:

Näää...glömde att anmäla mig...

Så det blev första och sista fälttävlan för säsongen

Bägge domarna låg vääldigt lågt, utom på några få ekipage, som jag vet brukar ligga högt allt som oftast
( och jag såg alla protokoll eftersom jag sprang med dem mellan räknarna och sekreteriatet :angel: )

Ja inte för att jag hade räknat med bättre poäng än vad jag fick, med tanke på att pållan aldrig har sett ett dressyrstaket förr ;)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
742
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera... 2
Svar
24
· Visningar
2 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka