BoT knäskydd?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag har använt sökfunktionen men inte hittat några direkta svar. Men är det någon som använt/använder just knäskydden (till häst alltså) och har åsikter och erfarenheter?

Det är som att pissa i Nilen, men det kan iaf inte blir sämre av det, så tänkte donnan skulle få ett sånt.

Sv: BoT knäskydd?

Jag använder dem till nordisen, som har galliga ben (hårda gallor, typ kroniska) efter mindre senskideinflammationer som de ej behandlar pga. ålder (22 år) och att hästen är pensionär (hon har ej ont utan är stel och knackig av det).

Hon hade en galla på höger knä förra hösten som efter några veckor med BoT blev mindre för att senare försvinna. Har nu BoT till bägge framknäna och visst funkar det, förutom att gallorna går ner hon blir klart mjukare efter att ha stått inne en natt med skydden än om hon har stått utan.

Enda felet med dessa skydd är ju att det är svårt att hålla dem på plats. Bäst är att linda benet och en liten bit upp över knäskyddet.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Senast: Stergo
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 155
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 966
Senast: morgaine
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka