L
lollipopocoaster
i fredags kväll när jag kom hem ifrån stallet, låg mitt marsvin bosse ner i buren. det spratt lite i hans ben, och hans reaktionsnivå var fortfarande hög. vi tog honom till köket, det gick lite upp och ner, men till sist blev han mycket sämre. efter 1½ timma han fick kramper, sen blev han bara kallare. han började bukandas för att sedan sluta andas helt. lilla bosse är nu i marsvinshimlen, där han äter sig fet och raggar marsvinsflickor.
till mina ventilationer. han har varit fullt frisk i sina tre år, har under sommaren varit i normalhull, pigg, glad och riktigt fin i pälsen. jag såg till dem vid fyratiden, då var bosse fortfarande pigg och glad. tycker att allt låter som förgiftningssymptom. min bror plockade riktigt med gräs åt dem på fredagsmorgonen, kan det ha svepts med någon giftig växt som skulle ge dessa symptom?
tacksam för era tankar och funderingar.
till mina ventilationer. han har varit fullt frisk i sina tre år, har under sommaren varit i normalhull, pigg, glad och riktigt fin i pälsen. jag såg till dem vid fyratiden, då var bosse fortfarande pigg och glad. tycker att allt låter som förgiftningssymptom. min bror plockade riktigt med gräs åt dem på fredagsmorgonen, kan det ha svepts med någon giftig växt som skulle ge dessa symptom?
tacksam för era tankar och funderingar.