Boskapsdrivning...

Rancher

Trådstartare
Har efter en låååååång vistelse i Kansas, USA insett att boskapsdrivning med häst och hund är det absolut bästa man kan göra! Hur kul som helst, och vilket samarbete sedan!
Vill nu komma i kontakt med likasinnade i detta avlånga land...du som känner att du kan det mesta inom boskapsdrivning, och du som känner att du vill lära dig allt (SOM JAG)
:)

Sv: Boskapsdrivning...

Prata med Ronny Åhman i Norrköping.

Han känner väl om inte annat varenda kotte i sverige som ens tänkt tanken att börja jobba med kor... :D

Lycka till!

Har efter en låååååång vistelse i Kansas, USA insett att boskapsdrivning med häst och hund är det absolut bästa man kan göra! Hur kul som helst, och vilket samarbete sedan!
Vill nu komma i kontakt med likasinnade i detta avlånga land...du som känner att du kan det mesta inom boskapsdrivning, och du som känner att du vill lära dig allt (SOM JAG)
:)

Jag har bott i CA i 7år och då varit med och drivit boskap och jag tror nog att de vore min grej att bo på en stor ranch och arbeta och leva där men naturligtvis ska de vara min egena.

Hola,

Kolla lite med RHA. Där finns det många, eller flertalet i Sverige som håller på, kointresserade.

Tex Bo Ramberg brukar hålla lite boskapsdrivning för klubbens medlemmar. Likaså hålls det en hel del koclinics.

mvh Eva

Jag rider lite då och då på boskap med min häst... Och Viiii bara älskar det:love: Det är sååååå j**la kul...
Men han blir lite väl het, för både han och jag blir så uppspelta...
det finns alltså lite att jobba med... men det blir bara bättre och bättre!!!;)
Jag har trännat för Styrbjörn, och jag tycker att han är skit bra sen har jag också tränat för Göran Åkerman.... men tycker att styrbjörn är bättre!
Men nu var det ca 2 månader sedan:smirk: men men...
Men det är iaf skit kul att träna på boskap:bump:
//Carro

*kl*
Finns det någon i trakterna av Dalarna/Västmanland/Gävleborg/Uppland som sysslar med Kosseträning???
Skulle så väldans gärna vilja prova på med mina hästar....

Hola,
Det mesta händer ju neråt landet. Prata med den på numret du fick i pm härom dagen

mvh Eva

Tränat för Stybbe säger du, bor du i närheten?

Tränat för Stybbe säger du, bor du i närheten?

Japp jag har tränat för stybbe, och jag bara älskar hans sätt att lära ut och vara osv...
Nej tyvärr så bor jag inte i närheten, men han har kommit till oss och haft en "clinic"... Men jag ska förmodligen åka ner till honom och träna en helg el nått..:)

//Carro

Prata med Ronny Åhman i Norrköping.

Han känner väl om inte annat varenda kotte i sverige som ens tänkt tanken att börja jobba med kor... :D

Lycka till!

Ringde Ronny härom dan...ska nog bli med på en clinic framöver...
han var mig en riktigt trevlig prick...
:-)

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
611
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ligger vaken, alldeles för sent, med alldeles för mycket tankar som snurrar. Sådant där som jag tror att jag vill dela med mig av i...
Svar
12
· Visningar
1 418
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 458
Senast: Sedna
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka