Borttappat vaccinationsintyg?

Sv: Borttappat vaccinationsintyg?

Før vuxna hundar med okænd vaccinationsstatus ræcker det med en spruta. Det ær bara valpar som måste ha flera sprutor och det beror på att man inte exakt kan veta nær de maternella antikropparna (som førstør verkningen av vaccinet) førsvinner ur valpen, dærfør upprepar man vaccinationen vid 12v før att sækra sig om att vaccinet har effekt. Eftersom vuxna hundar inte har några maternella antikroppar kvar i kroppen ær det alltså inte någon anledning till att vaccinera två gånger.

Dom hade vaccinationsintyget ;) så idag ska jag fara dit och hämta ett nytt :D Det var lite enklare än vad jag trodde :banana:

Prata med din veterinär, de har journaler över vad som är gjort och kan enkelt ge dig en kopia av din hunds journal alt. skriva ett nytt vaccintyg.

så gjorde jag med min vuxna hund. en spruta och det var allt. för tävling räcker det sedan med en ny spruta efter fyra år, men för fullgott skydd är det väl 2-3 år (vet att vi har haft en lång diskussion om detta för ett tag sedan).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och... 2
Svar
20
· Visningar
3 533
Senast: vallhund
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 208
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen... 2
Svar
35
· Visningar
6 560
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025