Borttappat ägarebevis till ett varmblod-hur gör jag?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare CsCdSnaps
  • Startdatum Startdatum
C

CsCdSnaps

Hoppas att nån kan hjälpa mej. Jag har lyckats tappa bort mitt ägarebevis och jag behöver ett nytt för att kunna få ut passet. Hur går jag tillväga, är inte så insatt inom travvärlden:) Vilken hemsida ska jag gå in på? Tack för hjälpen:D

Sv: Borttappat ägarebevis till ett varmblod-hur gör jag?

Jag hänger inte med. Vart är passet nu då, menar du?

Ska förklara lite...det är nämligen så att jag tog hand om en misshandlad travare för 6 år sen. Hon hade inget pass och för att kunna skaffa ett pass till henne så behövde jag först få en underskrift av den sist registrerade ägaren på att jag var den nya ägaren och sista ägaren som var registrerad var hennes uppfödare men hon har haft ett antal ägare efter det tyvärr. Efter ett tag fick jag ett ägarebevis men tog inte tag i att göra en ID på henne direkt men jag gjorde det sen... Men då råkade jag skicka in alla uppgifter till ett pass utan ägarebevis, klumpigt av mej jag vet:). Efter en tid fick jag ett brev hem att de var tvungna att ha ägarebeviset för att kunna ge ut ett pass, som med alla raser, men hittade det inte, på nått konstigt sätt har jag slarvat bort det... detta var några år sen och jag brydde om att ta tag i det just då för jag kände att det var inte så viktigt just då i om med hon bara går här hemma. Nu har jag blivit tvungen att sälja min gård efter en seperaration som gör att jag inte kan ha kvar alla hästar så hon är en av dem som tyvärr måste åka och då måste jag ha ett pass att skicka med den nya ägaren. Hänger du med?:laugh:
Jag vet att man kan få ut ett nytt ägarebevis men hur går jag till väga?
Jag är registrerad som ägare på henne... Tack för hjälpen

Konstigt - jag behövde inte skicka in ägarbevis på mina när jag fixade pass åt dem födda före -00.

Det räckte med att jag stod som reggad ägare och företrädare på de delägda.

Edit: Eller var det en ägarskifteslapp du fick och inte har skickat in???

De enda som kan hjälpa dig är faktiskt dom på ST, så ring dit och prata med dom.

Jag tycker det verkar osannolikt det du skriver.
Har ordnat pass till en hel del hästar jag har inackorderade, och de passen har då skickats ut till de registrerade ägarna problem.

www.travsport.se ... återigen...:angel:
Men om du nu verkligen är registrerad ägare på hästen, så förstår jag inte problemet :grin: Du kanske har ett namn eller frysnummer att delge oss på PM eller så?

Tack för hjälpen! Tack för hemsidan, det är den jag har sökt efter men aldrig hittat, ska ringa dem idag:D

Ursäkta men... :rofl::rofl::rofl:

Det räcker med att googla din hästs namn om den nu inte heter världens vanligaste namn, då kan det vara bra att lägga till trav eller varmblod i söksträngen. :idea:

Ursäkta tillbaka...

Att googla henne gör inte att jag får ett nytt ägarbevis:idea:

du har ju skrivit att du är reg ägare på henne :confused:

är du inte reg ägare kan det nog bli svårt

Hej

Alla verkar röra ihop det...
Ja jag står som reg ägare. Jag vill ha ett ägarebevis för att jag har "tappat" bort det andra. Det jag undrar är om det är lätt att få ett nytt och vem vänder jag mig till om ett nytt?:)

KL

TS: Det ghost menade med att googla var att du då antagligen förr eller senare hittat en länk till din hästs sida på ST, så hade du kunnat gå den vägen.

Hej

Ja jag står som reg ägare. Jag vill ha ett ägarebevis för att jag har "tappat" bort det andra. Det jag undrar är om det är lätt att få ett nytt och vem vänder jag mig till om ett nytt?:)

Det är nog du som beskrivit rörigt.. men om du har ett pass behöver du inte ha ägarbeviset. och för att ordna ett pass behöver du inte heller ett eftersom det är ägaren till hästen som skriver under ansökan = dessa uppgifter finns redan på ST.

Vida din fråga om det är lätt att få ut, ja det är bara att kontakta ST via mail el telefon.

Verkar VI röra ihop det? :confused:

Vart tror du själv att du ska vända dig för att ordna upp detta?
Till Säpo?

Verkar VI röra ihop det? :confused:

Vart tror du själv att du ska vända dig för att ordna upp detta?
Till Säpo?

Men hur dryg behöver man vara mot någon som trevligt ställer en fråga, vi kan ju gissa att ts faktiskt inte vet och därför frågar.. :grin:

Hon fick ju tips om att ringa travsport, skulle göra det samma dag, skrev hon.
Ändå verkar hon 5 dagar senare ändå inte begripa att det är just bara travsport som kan ordna detta åt henne.

Jag hjälper gärna folk med råd och tips, men slutar folk tänka själva lackar jag ur.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
697
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 328
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 323
Senast: lirco11
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar