Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är knappast upp till dig och avgöra om det är värt tidsåtgången ( iden mån det överhuvudtaget tar någon tid alls vilket är tveksamt) men jag tvivlar starkt på att en Jockey eller fälttävlansryttare på elitnivå håller med dig.
Jag tror faktiskt att du befinner dig på rätt djupt vatten nu. Om din teori vore sann skulle män ha en mycket stor nackdel i dressyren. Det har de inte.
Då skulle Minna Telde vinna varenda klass hon startade i. Det gör hon inte.
Fälttävlan är en liten gren av ridsporten. De flesta hoppar eller rider dressyr. Så för majoriteten har det väldigt liten betydelse om de springer 4 kilometer om dagen eller ej.
Var inte det rätt uppenbart. Barn får ju inte äga hästar som du kanske vet....
Nej, det har du säkert rätt i. Men det betyder inte att jag har fel eller att elitryttare nödvändigtvis måste eller bör träna på gymmet för att prestera på ridbanan. Jag vet inte ens varför vi diskuterar det här ämnet, så jag förslår att vi lämnar det.
Jag tycker att lärdomen "Det är bra att skaffa sig ett bra jobb och tjäna mycket pengar, för då så slipper man göra det som är tråkigt" är mycket mer värdefull än att stå och skotta hästskit.
Då så ser barnet till att göra läxorna och skaffa sig bra betyg, för de vill inte skotta hästskit.
Läs på lite om hur vikt påverkar hästen.
De flesta inklusive elitryttare tränar sin fysik på ett eller annat sätt.
Det är inte en nackdel, det är bara inte värt tidsåtgången och besväret. Det är helt andra faktorer som avgör i slutändan, inte några kilon hos ryttaren. Det är stor skillnad på ett halvt ton och en människokropp. Har du bara din egen kropp som redskap är två kilo en ganska stor procent av den totala kroppsvikten. För hästen är det ingenting, det är skillnaden mellan att ha kissat och svettats ungefär. Hade så få gram varit betydande hade man inte använt järnskor och benskydd i dressyren, exempelvis, och inga tunga lädersadlar.
Och väldigt många har bra lön med bara en utbildning, de flesta har förmodligen bara en utbildning om de nu inte bytt karriär till något annat.
Jaaa, och vad blev resultatet då?
Du vet, öppna psykiatriska kliniker tar emot även ungdomar. Det är ju först hos de unga vuxna du ser resultatet av deras liv som barn, ofta.
Jag tycker att du saknar så mycket allmänbildning att det inte är lönt att ens försöka svara på den här kommentaren.
Att ta hand om en häst innefattar vissa saker. Om man i stallet bestämmer att en mockar och en annan fyller alla höpåsar så är det samma sak. Men man gör inte bara de glassiga sakerna och man ska ha förståelse för vad som krävs med att ha häst.
Sen fattar jag inte varför det är så förfärligt att mocka, det tar 15 min max.
Svara på min fråga då och gör mig lite mer allmänbildad
Wow, jamen då är ju problemet löst. SCB kan ju lägga ner sin verksamhet med en gång.
Absolut inget krav, nej. Men det är väl bra om man är med föräldrarna och lär av dem? I vuxen ålder har vi ju sällan fördelen av att ha någon som guidar oss i sådant som man förväntas kunna eller klara på egen hand.
Jag skrev att man tar träckprov och skaffar ett recept. Jag brukar inte få recept från nån annan än veterinären men jag vet ju inte hur du får tag i dina.
Som sagt detta är ingen tråd om träckprov och jag är faktiskt inte intresserad av att i detalj gå in på vid vilka tidpunkter det är lämpligast att ta träckprov eller vad man kan se eller inte se utifrån svaret och hur ofta man ska kontrollera om för att vara säker på att få en tydlig bild av parasittrycket eller vilka regler man ska ha för nykommande hästar, föl och unghästar osv. Jag tror inte att nån annan i tråden heller är intresserad av en komplett redogörelse.
Jag tycker att lärdomen "Det är bra att skaffa sig ett bra jobb och tjäna mycket pengar, för då så slipper man göra det som är tråkigt" är mycket mer värdefull än att stå och skotta hästskit.
Då så ser barnet till att göra läxorna och skaffa sig bra betyg, för de vill inte skotta hästskit.
Ja, de rider ju.
*Suck*
Var det svårt att släppa prestigen och bara lämna ämnet, eller vill du tjafsa några sidor till om något du ändå bara sitter och gissar kring?
Har du problem med att jag har andra erfarenheter än vad du har?
Eller så är det helt enkelt så att jag inte har några mansgrisar runt mig och min bekantskapskrets