Bortlottning - när då?

the_connemara

Trådstartare
När får man reda på om man fick starta eller inte? Och hur, kolla startlistor eller TDB eller vad? Jag har inte tävlat dressyr annat än I laget förra året på 6 år. Och då ponny. Då fick alla rida :D

Jag har satt mig själv som andra reserv i laget, och i nuläget är det 47 (max 40) namälda i den klassen lagklassen går i. Finns det risk att de plockar bort en del av reserverna oxå?

Kan man förresten se hur många lag som är anmälda (för att lätt kunna räkna ut om alla 6 i laguppställningen får rida eller om det ligger på gränsen) någon stans eller är det ringa till distriktet som gäller?

Sv: Bortlottning - när då?

Tja man brukar ju märka det när startlistorna kommer ut och man inte är med... några klubbar lägger ju ut reservlistorna eller skriver i Pm att dom som inte vill vara med på reservlistan får höra av sig.

Man kan ju se hur många anmälda där är i varje klass i TDB, lag orkar jag inte gå in på ... undviker allt sådant :p

Här i Västmanland så anmäler man laget på plats. Många klubbar tar ut laget efter resultatet i framridningsklassen, så då brukar alla "potentiella" lagmedlemmar få starta i lagklassen. Måste ni anmäla laget (lagdeltagarna) i förväg? Iofs så var det ett par år sedan jag red i lag, så reglerna kanske har ändrats?

Vad står det i proppen? Många klubbar tar i första hand lagdeltagare och sedan reserver. I Sthlm anmäler man oftast laget i förväg.

De få ggr jag blev bortlottad hörde klubben alltid av sig på något sätt. Antingen genom mail, telefon eller brev. Någon gång vill jag minnas också att de bara lade ut det på hemsidan i samband med att startlistorna kom upp....
När det gäller lagtävlingar är det i första hand de som är anmälda i laget som har företräde i klassen, reserver lottas fram. Jag tror inte det har ändrats sedan jag tävlade i lag.
I Västergötland anmäldes alltid laget i förväg.

Yes vi lämnar in laguppställnignen dagen efter sista anmälningsdag. Dock kan man ändra fram till 60 min innan respektive lagklass start, men det är inget jag aspirerar på. Jag är för deras punkt 5 i allmän info om lagtävlan som hänvisar till att alla ska få vara med :) Så många som var intresserade hade vi inte heller så de som anmält intresse har helt klart förtur :)

Det står ju just att lagdeltagare går först, reserver sedan och sist övriga. Men eftersom jag är andra reserv så kanske man riskerar att bli bortlottad om det är för många lag. Där av funderingen :)

Liknande trådar

Dressyr På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
25 866
Senast: Snowball
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 563
Senast: Kirie
·
Dressyr Har en fundering. Ska iväg och tävla på ett ställe som även arrangerar lag div 3. Jag själv ska inte rida lagklassen utan åker för min...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: PrinceFair
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dottern & ponny vägrade ut sig i bägge klasserna. De hinder de hoppade såg bra ut, mest dumheter från ponnyns sida att stanna, fanns...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka