Bortgjord hundägare...

Sv: Bortgjord hundägare...

För en herrans massa år sen..så hade jag anmält mig till någon kurs på bruks,en av mina grannar skulle bli ledare,och hon ville ha ett gäng med övningsmänniskor..

Sagt och gjort,efter avslutatd dag,så band jag och en annan deltagare hundarna utanför klubbstugan..och när jag skulle gå,så tog jag fel hund,och gick och såg inte ens att det inte var samma ras..när jag öppnade skuffen på bilen,så blev jag helt paff stående och bara glodde..och undrade vad jag höll i..Jag måste ha fått någon blackout..

Jag vet inte vad som hände i min hjärna då,när jag tog fel hund..dom stog inte ens bundna jämte varandra..

Jag hade en riesen,och jag hade tagit en dobermann..

Ni kan tänka er dom övriga kursarna,vad kul dom hade när jag kom tillbaka..

Från att haft en för j*vlig dag, till en rolig stund. Kan inte hålla mig för skratt :rofl:

Har inte själv råkat ut för några pinsamma saker med hunden, men de kommer säkert...

Den här bedriften lyckades jag faktiskt med ikväll.

Var ute och gick med grabbarna grus när jag plötsligt hör hur det låter jävligt underligt bakom mig, vänder mig om och får inse att vad som låtit var spännena på den tomma selen som jag släpat efter backen. Jag kallar in den numera lösa hunden för att sedan upptäcka ett par en bit bort som tittar rätt underligt på mig. Jag antar att det inte hör till vanligheterna att se någon komma gåendes med en hund i koppel, en hund lös och en tom sele som hon släpar efter sig. :o:p:D

:rofl: vilken syn! jag skulle sett lagom dum ut när jag upptäckte det :rofl:

För några månader sedan, när den nu ettåriga lilla älsklingen inte var lika älsklig alla gånger :angel: , så var vi ute och gick i "vår" skog. Min lilla vovve hade varit extremt döv och uppkäftig, så jag var väl i ett närapå kokande stadium. Lite längre bort är det något som prasslar i busken och min hund gör ett ryck (har för mig att han ryckte kopplet ur handen på mig) och ska springa dit, och lyssnar inte ett ord på min inkallning, varpå min inkallning liksom ökar i intensitet och börjar innehålla en hel del väldigt högljudda okvädesord till den lilla älsklingen... Bara det att det som prasslade i busken var ett par andra hundar med vidhängande hundägare som bara stod och stirrade på mig och mitt milt sagt fula ordförråd. Undrar vad dom tänkte om vad jag var för en djurvän egentligen... :o Dom fällde till och med någon syrlig kommentar, och jag kände att min ordsvada verkligen inte hade varit lämpad för några utomstående öron.

Det ännu mer pinsamma var att några veckor senare mötte jag samma hundägare, som frågade mig "och vad heter han idag då?"..... :o Uppenbarligen hade jag gjort ett bestående intryck.... :crazy:

:rofl: :rofl: :rofl:

eller vad sägs om dom gångerna man går och förklarar med positiv glad röst för hunden vilken "duktig jävla idiot" denne är? ;) :D

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 380
Senast: Anders
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 712
Senast: DizAngel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 007
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Var på en inoff-utställning i helgen. I slutet av dagen går min mamma fram till domarbordet för att hämta kritik åt sin valps uppfödare...
2
Svar
38
· Visningar
5 766
Senast: Linnea F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023