När anmäler ni andra hundägare?

Sv: När anmäler ni andra hundägare?

Arrangören är skyldig att rapportera hunden till SKK. En sådan skyldighet har ALLA funktionärer som t ex ringsekreterare, domare m fl. SKK utreder sedan det inträffade.

Uppdatering:

Min mamma har dagliga omläggningar på vårdcentralen. Bettet som tog ända in till leden på långfingret, har blivit inflammerat trots antibiotikabehandling. Lillfingret är fortfarande helt bortdomnat :crazy:

Hon var i kontakt med hundägaren som vare sig erbjöd att stå för kostnaderna eller ens frågade hur det hade gått på sjukhuset. När mamma frågade om hennes hund, fick hon bara ett svävande svar om att hunden var MH-"testad". Tja det säger inget om man inte har resultaten att tillgå så vart hon ville komma med det blev vare sig jag eller mamma klok på. Det enda ägaren hade sagt var att hon förstod att mamma hade ont för hon hade själv blivit hundbiten.

Ägarens ovilja att ta ansvar eller engagera sig, fick min annars väldigt snälla mamma att se rött. Utöver polisanmälan, har hon bestämt sig för att göra en anmälan till SKK.

:bump::bump:
Bra jobbat av din mamma!

Hoppas verkligen att hon blir OK i handen.
Det skall svida rejält för Tervens matte/husse:devil:

*letar febrilt efter gillaknappen ala facebook* Hejja mamma!! ..hoppas att inflammationen ger med sig snart!

Bra gjort av din mamma!

När det gäller känselbortfall så kan det ta lååång tid innan nervtrådarna hittar varandra och växer ihop igen. Jag lyckades nästan skära av mig fingret en gång, och det tog nog ett par år innan känseln var tillbaka ovanför "snittytan". I en ridolycka skar min knäskål av ett antal nerver, det är över 10 år sedan och känseln är fortfarande inte helt tillbaka på ett litet område.

Bra gjort av din mamma!

När det gäller känselbortfall så kan det ta lååång tid innan nervtrådarna hittar varandra och växer ihop igen. Jag lyckades nästan skära av mig fingret en gång, och det tog nog ett par år innan känseln var tillbaka ovanför "snittytan". I en ridolycka skar min knäskål av ett antal nerver, det är över 10 år sedan och känseln är fortfarande inte helt tillbaka på ett litet område.

Tackar alla och skickar det vidare.

Angående känselbortfall så beskriver min mamma lillfingret som bortdomnat alt bedövat. Hon tror att en del av känseln kommer tillbaka när svullnaden går ner. Samtidigt kunde man i princip lyfta av toppen på lillfingret ungefär som en fingerborg så jag misstänker att det nog aldrig blir helt hundra igen.

Har själv skador i händerna där jag efter många år har fläckar som mentalt känns iskalla och inte känner av varmt/kallt så jag förstår vad hon och andra pratar om.

Hon har fått ny antibiotika idag som tar lite bredare än den hon fick från början så nu hoppas vi på snabb bättring!:bump:

Som ägare till en hund som nog eventuellt, i vissa lägen, skulle kunna bita folk och med erfarenhet av sådana hundar sedan tidigare så anser jag att det ALDRIG är någon annans fel/ansvar!

Det får inte vara så att andra människor måste bete sig exemplariskt kring min hund för att inte riskera att bli biten! Det är mitt ansvar att vara så vaken och ha sån koll på min hund att det aldrig händer något, oavsett hur folk beter sig.

Att passera bredvid en hund, oavsett om man kommer gående bakifrån eller framifrån eller från sidan SKA INTE betyda att man måste hålla uppsikt så att man själv, eller för den delen om man har en hund med sig, inte blir attackerad.

Jag tycker sådana här saker är självklara och att försöka lasta ansvaret på din mamma för hur hon närmade sig hunden är så jäkla fult så det bara inte är sant.

Ägaren till terven har ju kraftigt brustit i sitt hundägaransvar och ska definitivt betala alla kostnader. Sen borde ju även hunden ha munkorgstvång om den är så labil att den inte klarar att någon passerar förbi den....

Är det anmält till polisen eller vem har ni anmält det till? Tycker helt klart att det borde polisanmälas, det handlar ju inte bara om ett litet nafsande utan om ett bett med en rejäl skada och med tanke på hur ägaren hanterade det hela så finns det säkert risk att det händer igen.

Man kan ju inte bli mer än trött och less på hur folk beter sig.... :(

Stackars din mamma, jag hoppas att hennes hand läker utan allt för stora problem och jag hoppas att situationen löser sig.
Bra inlägg! Säger allt som jag själv vill ha sagt.

Jag hade nog polisanmält det eftersom det blev ett akutenbesök. Det är väldigt allvarligt.
Hoppas inte din mamma blir hundrädd nu.

Hoppas inte din mamma blir hundrädd nu.

Inte hundrädd, hon har ju hund själv. Däremot har hon alltid haft stor respekt för stora hundar av brukstyp och hon lär antagligen gå stora omvägar gå runt tervar i fortsättningen.

Hon fick ju spendera första natten efter olyckan i vårt hem och schäfern hängde efter henne en hel del och satt med huvudet i hennes knä och det gick jättebra. Har en kompis med en tervue i samma färg och jag ska se om vi kan få till ett möte. En hund ska inte få göra skit för en hel ras och finns det möjlighet att träffa trevliga så ska man nog försöka göra det.

Har en kompis med en tervue i samma färg och jag ska se om vi kan få till ett möte. En hund ska inte få göra skit för en hel ras och finns det möjlighet att träffa trevliga så ska man nog försöka göra det.

Vansinnigt bra inlägg- :bow: till dig och din syn på det hela!!!

Hälsa krya på dig till mamma och säg att hon gör helt rätt som anmäler. Vet själv hur det kan ta emot att anmäla folk (min hund blev attackerad för ett tag sen och har själv blivit huggen av en annan hund) men man ska verkligen göra det. Hoppas handen läker fint nu med nya antibiotikan.

*kl*
Hoppas det går bra med din mamma och handen!
Helt rätt att anmäla!
Heja!

Anmäl!
Oavsett hur hon kom gående mot hunden ska den vara så pass stabil att den klarar av det utan att göra utfall!

Jag hade anmält och speciellt när de inte kan stå för det som hänt..!! Att man bara inte kan erkänna.:confused: Komma med bortförklaringar osv..!!??

Jag har velat anmäla en gång och gjorde inte det . Kan säga att jag ångrar mig djupt eftersom den andra hunden förstörde psyket på min hund rätt rejält..!!

Gammal tråd, jag vet.

hittade denna tråd och undrar hur det har gått med din mamma?

hur gick det med anmälan?

Oj då ska vi se...

Polisen lade ner ärendet :mad:

Från SKK har det inte hörts ett knyst :mad::mad:

Mamma har läkt ihop men upplever fortfarande en domnad i lillfingret som skadades värst. Föräkringsbolaget håller på med ersättningseländet eftersom hon förlorade inkomst, sjukhusräkningar och lite förstörda kläder från sjukhuset.

Däremot är det fullt ös på både henne och hunden. Det sista jag hörde var att hon skulle anmäla sig och skotten till både agility och rallylydnad (en syn för gudarna om ni frågar mig) :D :D

Schäfern och hon hänger när hon är på besök. Teurve är ju inte direkt en av hennes favoritraser men har å andra sidan aldrig varit men hon har träffat ett par stycken av den mer angenäma sorten. :D

synd att polisen inte var mycket till hjälp.. eller skk.. tycker att detta faktiskt var så alvarligt att dom borde ha gjort ngt!:mad:

jag är glad för din mammas skull att hon hade valpen(som inte är valp längre :D ) till hjälp vid tillfrisknandet!:love:

rallylydnad är askul! :banana:

du får hälsa henne lycka till! :)

Det klassas som oacceptabelt beteende och ska anmälas till SKK för vidare utredning. Blankett finns på SKK hemsida och det är så att arrangören är skyldig att anmäla

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka