Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra gjort av din mamma!
När det gäller känselbortfall så kan det ta lååång tid innan nervtrådarna hittar varandra och växer ihop igen. Jag lyckades nästan skära av mig fingret en gång, och det tog nog ett par år innan känseln var tillbaka ovanför "snittytan". I en ridolycka skar min knäskål av ett antal nerver, det är över 10 år sedan och känseln är fortfarande inte helt tillbaka på ett litet område.
Bra inlägg! Säger allt som jag själv vill ha sagt.Som ägare till en hund som nog eventuellt, i vissa lägen, skulle kunna bita folk och med erfarenhet av sådana hundar sedan tidigare så anser jag att det ALDRIG är någon annans fel/ansvar!
Det får inte vara så att andra människor måste bete sig exemplariskt kring min hund för att inte riskera att bli biten! Det är mitt ansvar att vara så vaken och ha sån koll på min hund att det aldrig händer något, oavsett hur folk beter sig.
Att passera bredvid en hund, oavsett om man kommer gående bakifrån eller framifrån eller från sidan SKA INTE betyda att man måste hålla uppsikt så att man själv, eller för den delen om man har en hund med sig, inte blir attackerad.
Jag tycker sådana här saker är självklara och att försöka lasta ansvaret på din mamma för hur hon närmade sig hunden är så jäkla fult så det bara inte är sant.
Ägaren till terven har ju kraftigt brustit i sitt hundägaransvar och ska definitivt betala alla kostnader. Sen borde ju även hunden ha munkorgstvång om den är så labil att den inte klarar att någon passerar förbi den....
Är det anmält till polisen eller vem har ni anmält det till? Tycker helt klart att det borde polisanmälas, det handlar ju inte bara om ett litet nafsande utan om ett bett med en rejäl skada och med tanke på hur ägaren hanterade det hela så finns det säkert risk att det händer igen.
Man kan ju inte bli mer än trött och less på hur folk beter sig....
Stackars din mamma, jag hoppas att hennes hand läker utan allt för stora problem och jag hoppas att situationen löser sig.
Hoppas inte din mamma blir hundrädd nu.
Har en kompis med en tervue i samma färg och jag ska se om vi kan få till ett möte. En hund ska inte få göra skit för en hel ras och finns det möjlighet att träffa trevliga så ska man nog försöka göra det.