Bortgjord hundägare...

Red_Chili

Trådstartare
Nu vill jag veta allt galet ni gjort i hundsammanhang! Förhoppningsvis är det inte bara jag som lyckas göra bort mig totalt... :o

Idag:
Skulle på kvällsrunda med valpis. Går ner förbi centrum och valpis är jättebusig... Hon plockade upp en pinne, jag tog den ifrån henne. Skulle (som jag alltid gör..) kasta bort pinnen för att hon inte skulle få tag på den.
Det som händer då är att jag råkar kasta pinnen nästan rakt på en kille som kom gåendes! :eek::o
Han hann hoppa åt sidan, som tur var...
Tilläggas kan även att människan såg rätt bra ut och sa något i stil med "Det var allt tur att jag hoppade undan" ;)

Så, vad har ni gjort för galet?
Nyligen eller länge sedan spelar ingen roll. :D

Sv: Bortgjord hundägare...

Var i höstas när jag var ute i skogen och busade med min hund. Jag sprang, hoppade och tjoade.. Rätt som det är fastnar foten vid en trädrot och jag flyger pladask på magen i en stor lövhög.. SJÄLVKLART kommer det en kille med sin egna hund just då.. Hade varit i skogen i drygt 1h utan att en enda människa hade synts till..

Det var ruskigt pinsamt:p

Haha, "hundtricket" :D. Du skulle passat på o' flörtat lite!

Var ute och gick med syrrans hund och skulle gå över ett övergångsställe. Jag skulle samla ihop kopplet ordentligt så att vovven (7 månader) inte skulle försvinna iväg långt ifrån mig bland bilar och folk.
Jag skulle sträcka ut kopplet genom att lyfta upp det med ena handen för att sedan samla ihop det. När jag sträckte ut handen (snett utåt och uppåt) slog jag till en cyklist i ansiktet. Han höll på att ramla omkull och det var hur pinsamt som helst.
:o

Jo tack... jag blir helt röd i ansiktet bara av att tänka på det. Fy farao, vad hemskt det var! :o

Jag var ute och skidade med min vita schäfer och är precis på väg genom den lilla skogen bakom mitt hus. Släpper min vovve för att han kan vägen. Självklart kmr hans värsta fiende (den svarta grannhunden) ut på stigen, jag ser honom först och vrålar åt min hund att stanna. Min voffsing som inte förstår vrf ja gormar så ser sig förvånat omkring och får så klart syn på fienden. Dom brakar ihop och där står jag med skidor och stavar :crazy: grannen hade som tur var mod nog att sära på hundarna, men gissa om de va en skamsen liten ägare som kom fram och kopplade sin hund och förläget sa; "Förlåt" :o OJ vad ja skämdes :rofl:

Jag var hundvakt åt en kullsyster till min första dobermanhane. Det krockar med ett inlinesevent där killen jag haft en crush på i flera år är och han bjuder dit mig. Så jag släpar med mig tiken och när vi står där så har jag fokus på något HELT annat än hunden. Det var varmt förstår ni, och vad gör snygga killar med snygga muskler då...

HUnden lyckas snurra runt mig så många varv att när hon tillslut gör ett jätteryck så trillar jag omkull - inlindad i kopplet som en koldolme!
Jag fick förresten karln med.

En annan gång så busade jag med dobermanhanen och han rev mig i ansiktet, det sved lite och jag gnuggade med ärmen samtidigt som jag inser att jag måste springa till spårvagnen Kastar mig på spårvagnen och torkar svetten ur ansiktet på mig med ärmen och inser att folk stirrar på mig som om jag var en Alien. Det är BLOD överallt. Där står jag med en doberman och blod i hela ansiktet och på ena ärmen.
Ärren syns än idag om man tittar noga, lärdom - nyklippta klor kan vara vassa som skapeller...

Gick i skogen med min Busiga Beauceronhanne, och träffade nästan-grannen med sina Rottisar, bl.a. en unghund som behövde leka o lära av en Äldre (1årig...!) hanne. KUL hade dom, och inte såg dom vart dom sprang, men sprang gjorde dom i 100 knutar längs skogsvägen, där även rottisens matte gick... Hon blev klippt rakt över knäna, gjorde en luftfärd som hette duga och landade absolut pladask på mage. Det såg riktigt hemskt ut och hade hon inte varit en smidig och vältränad Hästkvinna, hade det nog slutat med att jag fått ringa 112 från skogen... PHU!

Jag var ute och gick i skogen med en annans hund och hade den lös, sen när jag skulle fånga honom satte jag mig ner på huk och 'kröp ihop' för att göra mig mer intresant samtidigt som jag pep med ljus röst, mitt i denna vackra inkallning strövar en gubbe genom skogen och kommer rätt inpå mig (jag satt skyddad mot en liten upphöjning där i blåbärsriset) och han blev röd om kinderna och sa 'oojjj ursäkta mig!!!!:eek:'........han trodde såklart jag satt på huk och pissa eller nåt:rofl::o Givetvis hann gubben med att älga iväg snabbt som tusan innan jag hann ställa mig upp så situationen blev aldrig utredd...

Kommer ALDRIG att ställa ut en löptik mera. Ställde för längesedan min nu 14-åriga tik i Skara när hon löpte. När domaren skulle känna på hennes bakdel så la hon vackert svansen åt sidan. Kan tillägga att domaren var från England och av manligt kön. Han sa:" åh she`s in heaven" och så skrattade han hjärtligt och jag skämdes nåt så fruktansvärt.

Senast ändrad av en moderator:

Hahahahaha, klockrent!:rofl:

Jag själv råkade ut för en minst sagt pinsam händelse i vintras.

Var i skogen med jyckarna, massvis med snö och såklart halt på sina ställen. Vi var liksom 'uppe' som på en kulle typ. Det finns massa stigar nedanför, med tillhörande buskar, träd, stock och sten.
Jag ser att det kommer en kille med en hund 'nedanför' oss, jag kommenderar mina (lösa)hundar 'hit' men min äldsta hund höll inte med mig utan skulle fram till den andra hunden.
Jag bokstavligt springer och kastar mig på hunden för att förhindra honom att gå ner, varpå jag halkar, gör en frivolt Över min hund, rullar ner för hela kullen, gör snygga kullerbyttor på vägen ner, slår mig lite här och där, landar snyggt och prydligt bara någon meter framför fötterna på killen med sin hund-som såklart beskådat denna vackra entré. :o:rofl:

Killen frågade om det gick bra, vilket jag säger att det gjorde(för det gjorde ju inte ont DÅ-chockad som jag var) han hjälper mig med att komma upp på fötter igen och vi båda(jag först) utbrister i gapskratt, jag skojar till lite fint och säger; "Synd att du inte tog fram mobilen och filmade det där" och han svarade "Det skulle jag aldrig göra när en kvinna är i nöd". Naaw :love:

Jag såg för övrigt ut som en snögubbe när jag väl ställde mig upp, mina thermobyxer var bara trasor och blåmärkena ska vi inte ens tala om-likaså bulan på huvudet.:cool:

Mina hundar stod kvar där uppe och kollade väldigt frågande på mig, inklusive den skyldiga lille:devil:

Förra sommaren kom jag med hunden och cyklade förbi utanför en byggnad - där det satt ett gäng med killar som såg ganska bra ut.
För en gångs skull sprang hon lugnt bredvid cykeln i lagom tempo och det flöt på riktigt bra.
...lagom vi cyklar förbi precis där killarna sitter blir hon akut skitnödig och tvärnitar, intar "hukande skitställning" och ut kommer långa trådar med brunt gräs (kan nog likna henne vid en ko när det gäller gräsintaget). Jag får lite smått panik och planerar inte att gå av cykeln och börja dra gräs ur rumpan på henne - utan drar hunden några meter framåt och gömmer mig bakom ett hörn där jag gräver fram en bajspåse och skrider till verket. Väl klar inser jag att jag blir betraktad av ett gäng personer som sitter och äter sin lunch ute i gröngräset...:angel:

Ska väl tilläggas att den här tråden gjorde min kväll. Det var mycket dråpligheter ni råkat ut för! :D
Mer, mer!

Hm, en gång för länge sedan när jag inte var så rutinerad gick jag ut med min unghund. Glömde skitpåsarna hemma....
Han valde då självklart att sätta sig på trottoaren precis vid busshållsplatsen som var full med folk. Levererade en gigantiskt halvlös hög...:eek:
Glömde aldrig påsar efter det...:D

Ha ha säkert "råkade":rofl: "såg rätt bra ut":d.

Ja, det var faktiskt RÅKADE ;)
Nu kom jag på vad mer jag kan skriva om.

Valpis och jag var på tågstationen. Det kommer fram två personer till mig, jag insåg snabbt att jag kände den ena, men inte den andra (och den andra var inte lite het...:d)
Vad tror ni valpis gör? Jo, hon hugger tag i snyggingens byxben och startar dragkamp!
Jag sätter mig på huk vid killens fötter för att ta bort henne. Han börjar prata med mig, så jag satt där på huk vid hans fötter och tittade rakt upp. Hade lika gärna kunnat glo på hans skrev, det hade sett likadant ut :angel:
Hunden släpper taget om byxorna, jag reser mig. Då hugger hon tag i hans BEN istället :o
Får bort henne därifrån och hon lugnar sig och sitter bredvid mig.
Killen får då för sig att han ska klappa henne - och då biter hon honom i handen! *red_chili sjunker genom marken-smiley*

Har träffat den killen efter det.. Han verkade inte ta allt för illa upp som tur var :D

Nu vill jag veta allt galet ni gjort i hundsammanhang! Förhoppningsvis är det inte bara jag som lyckas göra bort mig totalt... :o

Idag:
Skulle på kvällsrunda med valpis. Går ner förbi centrum och valpis är jättebusig... Hon plockade upp en pinne, jag tog den ifrån henne. Skulle (som jag alltid gör..) kasta bort pinnen för att hon inte skulle få tag på den.
Det som händer då är att jag råkar kasta pinnen nästan rakt på en kille som kom gåendes! :eek::o
Han hann hoppa åt sidan, som tur var...
Tilläggas kan även att människan såg rätt bra ut och sa något i stil med "Det var allt tur att jag hoppade undan" ;)

Så, vad har ni gjort för galet?

Nyligen eller länge sedan spelar ingen roll. :D

Haha alla har ju sina sätt att ragga upp en kille på;)

tja, inget mer pinsamt än att när jag var ute och gick med en hund så var jag tvungen att gå in på tågstationen och fylla på min mobil. Hunden sitter bredvid mig och spände åt kopplet (har ett sådant som hunden kan gå längre fram med, minns ej vad den heter). Så kollade han snett på en väktare som pratade med honom och samtidigt åt en korv (huvudet på sne för han förstod inte riktigt). Väktaren böjer sig ner, innan jag hunnit styra tillbaka hunden så hade han hunnit sno väktarens korv också. Så ja, det blev ett telefonkort och en ny korv till väktaren.

inte så pinsamt men just då så.. tja.. tyckte jag det var lite smått pinsamt (hade sjukt dåligt självförtroende)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 380
Senast: Anders
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 712
Senast: DizAngel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 007
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Var på en inoff-utställning i helgen. I slutet av dagen går min mamma fram till domarbordet för att hämta kritik åt sin valps uppfödare...
2
Svar
38
· Visningar
5 766
Senast: Linnea F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023