Borsta tänder och duscha rädd katt

Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Jag har hört att äggula ska vara bra, att de blir finare i pälsen. Hur mycket det hjälper mot fet päls vet jag dock inte ;)
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Mina katter älskar vatten, haha.
Men det går väl inte riktigt att få dem att vänja sig om de är rädda för vatten.
Det går ju att få dem att vänja sig, men de kommer ju inte tycka om det.

Såhär glada är dom efter att fått bada:
34277_1412514684443_1579800464_982643_4167770_n.jpg

24529_1340659408106_1579800464_817083_8273131_n.jpg
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Haha nä, man får väl helt enkelt vänja i lugnt tempo :) Ursöt katt, och filten du har längst ner har jag också här i soffan. Eller, en likadan rättare sagt ;)
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Haha, rätt där. Eller så har du min filt i hemlighet! :D
Dom ser så roliga ut när man badat dom, går runt och skvätter med benen och ser ganska efterblivna ut.
Kanske lite elakt att jag faktiskt brukar asgarva åt dem när de är blöta kissar, men det är sådär charm-fult, stort fluffigt huvud och världens minsta kropp, haha!

Men som sagt, om man är t.ex rädd för mörker, så blir man ju inte av med rädslan om man inte utsätter sig för den. Man kommer aldrig att få iväg obehaget, men det kommer att trappas ner, och om man har tur, så försvinner det, man skall aldrig säga aldrig!
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Förresten, jag skulle aldrig själv borsta tänderna på min katt, eftersom att det enligt mig är ett organ som rengör sig naturligt för katter. Men, ett litet tips, Whiskas har ett kattgodis mot alla möjliga saker, finns en mot tänder som heter "dentabits" som mina katter ääälskar! Kanske kan vara något att testa?
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Filten kanske är otrogen :eek: :D

Jo men visst ser dom söta ut, om man nu får leta positiva saker ;) För min katt är det väl självaste duschandet som är mest obehagligt, men jag planerar att försöka få honom att åtminstone inte ogilla det. Det är ju ändå för hans skull, jag hade gärna sluppit göra det :angel:
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Förresten, jag skulle aldrig själv borsta tänderna på min katt, eftersom att det enligt mig är ett organ som rengör sig naturligt för katter. Men, ett litet tips, Whiskas har ett kattgodis mot alla möjliga saker, finns en mot tänder som heter "dentabits" som mina katter ääälskar! Kanske kan vara något att testa?

Det är ju just det som är problemet med min kille, det rengör inte sig självt och har aldrig gjort :( Så tandborstningen måste bli hans rengöring. Det är också en sak jag gärna hade sluppit annars ;) Ja dom har jag testat, dom är omtyckta! Hjälper dock inte mot inflammationen i tandköttet :(
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Ah, usch :( Trodde att du var en sådan där som ville borsta tänderna på din katt för att vara en duktig ägare eller något, men, haha, då förstår jag! :( Men gud vad jobbigt. Speciellt det där med att filten är otrogen ;)
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Nejnej, jag låter hellre det sköta sig självt, om det är gjort för det och funkar som det ska :) Men hans tänder ser fördjävliga ut, och nu har han fått en inflammation i tandköttet :( Självklart veterinärundersökt, men det enda som finns att göra är att borsta tänderna tills inflammationen försvinner. Detta verkar vara spår av misskötseln han växte upp i...

Jag har redan en hund som måste borstas varje dag i troligtvis resten av sitt liv, hennes mun reder sig inte heller självt :( Har testat massor av gånger, men icke!

Ja, dumma filt! :eek: Nu är jag faktiskt besviken :cry:


:D
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Vilken otur du verkar ha! Både katt och hund och filt! :(
 
Sv: Borsta tänder och duscha rädd katt

Vilken otur du verkar ha! Både katt och hund och filt! :(

Ja, ett tag undrade jag vad tusan jag gjorde för fel, men fick sedan beskedet att det är medfött på hunden och pga misskötseln på katten innan jag tog hem honom *andas ut*

Men filten ska jag minsann fortsätta ha koll på :mad:
 

Liknande trådar

Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 593
Senast: Safir
·
Katthälsa Upptäckte idag en smal, röd rand längs min kisses tandkött. Tandköttet är rosa i övrigt. Googlade och kom fram till eventuell...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Jeps
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 850
Senast: Texaz
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 026
Senast: skuggan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp