Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte alls säker på att det ser ut som borrelia. Har haft misstankarna åt helt andra håll (och försökt behandla själv med typ huskur). Men så slog tanken mig att jag kanske varit helt fel ute... Och då blev första frågan - för att helt enkelt ta reda på om jag måste masa mig iväg till vårdcentralen - om utslagen brukar klia...Jag har varit med om att borrelia-utslag kliar.
Jag har heller aldrig varit med om att jag har åkt till VC och visat upp misstänkt borrelia och inte fått penicillin. Så min slutsats är ser det ut som borrelia så är det troligen borrelia och bör kollas upp.
jaa, mina kliade frenetiskt.Brukar borrelia-utslag klia? Om det hunnit växa sig lite större...
Mina kan klia månader efteråt trots antibiotika.Jag vet ju att det kan klia när det är nya fästingbett. Men detta är i så fall många veckor gammalt, från tidigt i våras eller nåt. Och jag har inte sett någon fästing, vad jag vet... Men det betyder ju inte nödvändigtvis att det inte varit någon där.
nej, klåda betyder inte borreliaJag har haft massor med fästingbett och alla kliade fruktansvärt och länge!! Men klåda betyder väl inte Borrelia? En gång fick jag en tydlig, röd stor ring runt bettet och gick då till vårdcentralen som gav mig antibiotika på stubinen. Men skulle jag gå dit för varje kliande fästingbett skulle jag få klippkort dit, ungefär.
Brukar borrelia-utslag klia? Om det hunnit växa sig lite större...
jag fick mitt bett i slutet på september, såg aldrig någon fästing och därför trodde jag det var ett myggbett. Men det kliade bara mer och mer och växte även. Så efter 3-4v och när jag kört m mina allergitabletter utan att det fungerade så gick jag till VC som direkt konstaterade borreliainfektion i huden.Jag vet ju att det kan klia när det är nya fästingbett. Men detta är i så fall många veckor gammalt, från tidigt i våras eller nåt. Och jag har inte sett någon fästing, vad jag vet... Men det betyder ju inte nödvändigtvis att det inte varit någon där.
Har haft borrelia och neuroborrelia och inte sett varken fästing eller bett.Och jag har inte sett någon fästing, vad jag vet... Men det betyder ju inte nödvändigtvis att det inte varit någon där.
Hade du visat den bilden hade jag som lekman ställt samma diagnos baserat på hur jag själv sett ut.Fördelen med att först få träffa en semestervikarie och sen en annan semestervikarie som tolkar provsvaren, är att vikarie nummer två inte har några som helst betänkligheter mot att behandla borrelia.
För det var borrelia...
https://drive.google.com/open?id=0Bx5eUWf5lPtPQXhSekpBcWVFYXc
det fanns en anledning till att jag inte visade bilden först, för risken är att man "bestämmer sig för" vilken diagnos det är genom kommentarer från just lekmän.Hade du visat den bilden hade jag som lekman ställt samma diagnos baserat på hur jag själv sett ut.
Krya på dig!