Börjes vagn

Sv: Börjes vagn

Dom skräddarsyr ju många vagnar helt efter vad man vill ha så det blir ju svårt att sätta ut priser, men några standardmodeller tycker man dom kunde ha pris på ja... Men det är väl en konkurrensfråga.

Jo när man kikar är det ju skönt att veta vad så att säga "utgångspriset" är... sedan förstår man ju att om man väljer till saker eller om man vill ha vagnen med anpassningar efter den egna hästen så blir priset högre men det är ju skönt att veta ungefär vad det handlar om för pengar. Om man som TS kikar på vagnar i 5000 kronorsklassen är det ju knappast intressant om dessa vagnar kostar 40 000 liksom...

Ja i den prisklassen finns inga, tror hans billigaste ligger runt 15 000:- Men är man seriöst intresserad av en vagn så begär man ju en offert, det är ju bara att skicka ett mail.

Jo det är klart men för till exempel mig som letar lite halvseriöst och funderar på vad jag ska ha och kikar runt på olika sidor en massa känns det jobbigt att sitta och begära offerter från en massa ställen. En vacker dag ska jag ju köpa mig en vagn men vet inte ännu vad jag vill ha eller hur mycket jag är beredd att lägga och då vill man få en översikt liksom.

Nåja nu ska jag inte tjata mer om det *trådkapar Jenny ska ge sig nu*...

Haha, ja jag förstår vad du menar. Men jag tror som sagt det är av konkurrenssjäl, det är väldigt få av dom lite mer "seriösa" sel- & vagntillverkarna som har priser på sina sidor, just för att folk inte bara ska kika runt och välja det som är billigast. Köper man en vagn från Tidaholmsvagnar så vet man ju att man får en riktigt bra vagn som håller länge, och det är värt varje öre. Vi går precis i nya vagnköpartankar, vi funderar på en maratonvagn X-treme, den går på 52 000:-

207.xtrem.standard.jpg.jpg

Jättefin vagn *drömmer* men jag skulle nog aldrig kunna lägga så mycket pengar.

Jag tävlar ju inte eller så utan kör mest för att

1. det är ett så bra sätt att bygga andra muskler än vid ridning
2. det är ett så bra sätt för hästen att få bra kondis
3. hästen älskar det
4. jag tycker att det är kul
5. de av mina vänner som vill följa med ut med hästen tycker att det är mysigt.

Så jag kör någon/ett par gånger i veckan. Mer på höst och vår, mindre på sommarn och när det är riktigt kallt på vintern.

Skulle nog hellre köpa mig en begagnad kärra för kanske max 25... sedan när jag vunnit på lotto eller något.

Nä tävlar man inte förstår jag om man inte är beredd att lägga så mycket pengar, men du kan få en riktigt bra begagnad vagn för 25 000:- :)

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som varit med om att hästen har fått problem att tugga maten och sen fått foderstrupsförstoppning efter tandraspning? Det...
Svar
7
· Visningar
2 448
Senast: TantEster
·
N
Körning Jag kanske ska börja med att säga att jag är vuxen-nybörjare när det gäller både hästar och körning, men körning verkar så himla kul att...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: schelin_j
·
T
Övr. Hund Jag har tänkt att min hund ska få börja dra en liten vagn med hjul och tar tacksamt emot tips o råd av folk med erfarenhet av dragselar...
Svar
7
· Visningar
7 357
Senast: tinissen
·
Körning Jag tycker det är konstigt att när det gäller sadlar, täcken etc - då får det kosta hur mycket som helst. Jag menar - bara ett bra...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII