Börjes vagn

Sv: Börjes vagn

Haha, tyvärr, vi bor en bra bit bort så vi får själva stalla upp honom på plats, annars hade jag gärna hjälpt till! :)

Ja jag gillar klubben, den är seriös med mycket bra aktiviteter samtidigt som den är liten och personlig. Varmt välkommen! :)

Där var dom däcken jag pratade om att jag ville ha till vår Globusrockard!:love: :D Tack Ella-82!!
Ska genast maila dem ock fråga om det finns möjlighet till att bara beställa däcken!

Däcken är inte bredare eller mer stabila förutom ekrarna än dem vi har idag till vår vagn men det kommer bli så snyggt!:love: :love: :love:
Någon som redan nu vet vad ett par av den sortens däck kostar?

Bjäbban jag tror att du får sålla lite angående vagnar. Tänker du efter för länge kan du bli stående på ett ben. Vi tyckte det va jobbigt att köpa både selen och vagn till vår fröken. Fick med ett hemmabyge och loksele på köpet som vi körde med först. Det gick bra det med men vi ville ha något bekvämare och mer estetiskt tilltalande om ni fattar? Vill du ha en vagn som är med lågt säte köp den från B----s och sätt ditt en svängel. Trivs du ej med vagnen sedan så vet du vad du inte vill ha och får leta vidare. Du förbinder dig inte på livstid liksom med den vagnen du köper även om det möjligtvis kan kosta en slant om du säljer den vidare. Fast beg vagnar har ett gott andrahandsvärde har jag märkt om de är i bra skick!

Tack Tessan!
Börjar känna panik!
Det är vår och sol och får bara låna den jag har nu fram till mitten av maj....och jag letar och letar, ingeting "duger" antingen är det för högt för mig eller också säger ni "köp inte"

Efter att ha läst ditt inlägg och funderat här under natten...
Så kom jag fram till att jag tar och åker upp till Tingsryd och tittar på den!
Är den helt kass, tja då har vi fått en trevlig utflyckt (hittar aldelse säkert annat att köpa!) och ser den bra ut så tar vi den med hem!
Går ju alltid som du säger att sälja den och köpat något annat om det skulle visa sig att den är ett felköp....

Selen betalar jag i dag, när jag skickar räkningarna.
(om ni har misat det så har jag beställt en Zilco Tedex står i en helt egen tråd)

www.jensa.nu
Verkar vara bra vagnar till ett bra pris. Du kan säkert få en måttbeställd där om de inte har i storleken du behöver.

Jag har en vagn ifrån Jensa.nu. Jag är jätte nöjd med den! Jag betalade 7000 för min. Du kan säkert måttbeställa den som Fjunet föreslår.

JNFQINGMMOINI0.jpg

Men så har du en av dom finaste haflingerna med!:love:

Min undran är bara följande: Varför anser ni att Globusen har för klena däck, för jag va inne på denne tillverkares sida och dessa däck ser minst lika klena ut!
Inte uppfattar väl du Ella-82, precis som vi att såna däck inte skulle duga? Men min globus rockard ska få fina vinröda lufthjul längre fram i vår för snygghetens skull!:p

Tack så mycket för den komplimangen!!! :)

Jag har aldrig kommenterat Globus rockarden, för jag har aldrig sett den. Så jag kan inte veta hur den är.

De däck/vagnar du har sett på Jensa.nu är shettis vagnarna o dom däcken tycker jag är för klena, (dom har jag sett för en i klubben har två st vagnar från honom.) Däcken till min rockard är grövre o bättre. Men hon i klubben kör med sina vagnar i skog o mark o de verkar hålla bra.

Jag bor inne i Halmstad, vid högskolan. Men jag har hästen i Laholm.
Harplinge, men då kanske du vet vem Gerti Hylt är? Jag brukar grooma åt henne, hon bor där.

Tror jag vet vem det är. Min man "känner" Stefan!:)

Ok, så alla ni kunniga...vad tyckte ni om rockarden på mickes fyrhjulingar:confused: Det som fick mig jätteintresserad var att man kunde köpa till slädmedar och att det är nära till Rimbo för mig. Hur funkar det att ta med en sådan vagn om man skall på kurs (behöver alla kurser jag kan få). Skall ha vagnen till mina shettisar.

Jag vet inte vilken rockard du menar, har du någon bild på den? Jag tycker dom absolut bästa vagnarna/rockarderna/giggarna till shetland finns hos www.tidaholmsvagnar.se, men det är ju bara min åsikt och smak :)

Åh... :love: var hittar man en sån vagn? kostar massor va?

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som varit med om att hästen har fått problem att tugga maten och sen fått foderstrupsförstoppning efter tandraspning? Det...
Svar
7
· Visningar
2 448
Senast: TantEster
·
N
Körning Jag kanske ska börja med att säga att jag är vuxen-nybörjare när det gäller både hästar och körning, men körning verkar så himla kul att...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: schelin_j
·
T
Övr. Hund Jag har tänkt att min hund ska få börja dra en liten vagn med hjul och tar tacksamt emot tips o råd av folk med erfarenhet av dragselar...
Svar
7
· Visningar
7 357
Senast: tinissen
·
Körning Jag tycker det är konstigt att när det gäller sadlar, täcken etc - då får det kosta hur mycket som helst. Jag menar - bara ett bra...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18