Börjes travsele

Riley

Trådstartare
Någon som har några erfarenheter av den selen och vill dela med sig? Prisvärt eller ej?

Sv: Börjes travsele

Jag kör med Börjes travsele på min ponny. Den funkar aldeles utmärkt och har bra kvalitet. Jag tycker den är prisvärd. :)

Jag har haft Börjes i fyra år nu och dagligen kört tre-fyra hästar med den så jag tycker absolut den är prisvärd... Min andra, från Walhsten, gick sönder efter ett halvår.. Måndagsexemplar kanske... Som allt läder gäller det att man sköter det ordentligt...

Den är prisvärd och bra. Dock har jag varit med om att käkkroken har smällt av, men det va bara att skicka upp selen, så fick man en ny..

Köpte min första och än så länge den enda travselen från börjes 2000 och den fungerar fortfarande perfekt till både träning och tävling på min amatörnivå!!!

Måste gå emot alla andra och säga att jag inte varit särskilt nöjd med mina börjes-selar och huvudlag då sakerna gått sönder lite väl snabbt trots att jag varit noga och skött dom, men kanske jag bara har haft otur?

Däremot är jag nöjd med min Finn-Tack sele som jag har nu.:)

tycker börjes och finntack håller samma kvalitet.
prisvärt vet jag inte har bara kännt på en börjes sele och den verkade inte vara så bra. fast finntack är ju inget vidare heller i mitt tycke.

Trodde att finn-tack skulle var bättre eftersom dom har läder från tärnsjö. På två av mina selar har söljan som håller ihop stroppen och tömmen gått sönder.:mad:
Vad tycker ni om Walsh selarna?

jag köper bara walsh, enligt min erfarenhet så är om mycket hållvärda och prisvärda! tex en syntetsele som eg är för tävling kan användas år ut och år in som motions/fortkörningssele och då används om 5 ggr om dagen tex.

är ju lite yrare men hålkler högre kvalitet och är ju snyggare i mitt tycke :)

Nej visst är det så, men jag menade mest om man är ute efter något billigt..:cool:

Jag har en Finntack qh sele i syntet.. köpte den begagnad för 3 år sedan.. o den ser fortfarande ny ut även om den har använts flitigt...
Tycker att FinnTack selarna har bra passform och är mjuka o fina i lädret för övrigt..

Börjesselarna tar åtskilliga smöjningar innan lädret blir mjukt..

Tycker ientligen bäst om walsh, men läderselarna e så fasligt dyra :S

har förstått att det kan vara lite varierande kvalitet på dem. vet en som köpte flera på en gång, nån gick sönder direkt medan nån har hållit "hur länge som hellst". har ett huvudlag därifrån, det har varit helt bra.

jag har en whalstens qh sele, är jätte nöjd med den, har hållit i många år och är fortfarande fin. sen har vi i stallet flera whalstens synthet selar, dom har å hållit fin-fint... du fick nog dåligt ex...:(

Det blev en Börjes iallafall... smäller tömmarna av under ett snabbjobb lovar jag att rapportera. :D

Violator skrev:
Det blev en Börjes iallafall... smäller tömmarna av under ett snabbjobb lovar jag att rapportera. :D

Jag måste säga att jag är en sån där människa som inte smörjer mina grejjer speciellt ofta....:angel:
Min Börjes sele har dock blivit använd så gott som varje dag nu, i 5 års tid och det enda som gått sönder är nån nit någonstans....ÄN så länge! Men 5 år för en sele som kanske är smord ja säg 2-3 ggr hmmm:o Är väl ganska ok....:angel:

Vilken tur, då sitter man i alla fall inte kvar när hästen börjar skena. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt...
2
Svar
33
· Visningar
1 585
Senast: Emmmmma
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·
Fordon Vilken elbil ska jag (kanske) köpa? Bensinare har jag koll på vilka jag gillar, men elbilar inte alls. Kraven är att den ska fungera så...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 642
Senast: Åsa A
·
Trav Kikar på travselar i olika webshopar och snavar över detta begrepp titt som tätt, utan vidare specificering. Vad menas med detta? På...
Svar
5
· Visningar
1 537
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka