Börjes Träns

Pearlow

Trådstartare
Ni som har börjes westernträns lr varit och kollat på börjes hemsida, jag ska beställa ett träns och ett par tyglar därifrån och funderar nu på vilket träns och tyglar som är bäst och köpa. Enligt er buke medlemmar.

Tränset ska vara till ett stort svart Travar varmblod på ca 1.73cm i mankhöjd.

Tacksam för snabbt svar :)

Senast ändrad:
Sv: Börjes Träns

Min åsikt är: Det mesta från börjer är SKIT. Skaffa ett ordentligt träns istället, som håller och passar bra. Men det är ju bara min åsikt...

Har iofs själv inte köpt någon westernutrustning därifrån, men rent allmänt med börjes brukar det vara så att de är billiga, men kvalitén sätts mycket efter priset. Köper man det allra billigaste så är det billig kvalitet, köper man det näst billigaste är det halvbillig kvalitet men satsar man på något som är "dyrt" på börjes (men ofta billigt jämfört med andra butiker...) får man däremot bra kvalitet.

Men det är såklart en generalisering. Jag älskar vissa saker från börjes, bl a Classic-ridbyxorna om dom fortfarande säljer dom (fast kvalitén var inte mycket att skryta med :p) dressyrgjordarna i läder och billiga slit- och slängsaker som man inte behöver kvalitet på, bara att de går och använda för börjes saker kostar ibland en fjärdedel av priserna i butik.

vill du ha budget kan du ju ta och bara ta av nosgrimman från ett vanligt träns och köpa bommulstyglarna från hööks för 100kr, de är jättemjuka å härliga! hållt över 1år för mig trots pigg häst som legat på :idea:

tack för svaren :) och jag har nu beställt Bommulstyglarna och sen funderar jag på att köpa ett träns från någon annan stans med bättre kvalite :) men tack för tipsen !

Min åsikt är: Det mesta från börjer är SKIT. Skaffa ett ordentligt träns istället, som håller och passar bra. Men det är ju bara min åsikt...

Weaver också? Börjes saluför ju faktiskt en del ur deras sortiment, bl.a tyglar...

Men du tycker väl att ditt träns är bra? Det är ju ett Weaver (likadant som mitt) och det märket säljs av Börjes. ;)

Oj, hade ingen ANING om att weaver säljs på Börjes :o då ber jag om ursäkt :D
Tycker att weaver är KANON! Man lär sej ngt varje dag, eller hur var det?
*ursäkt, ursäkt*

Nu har jag i och för sig inte köpt just westernutrustning från Börjes, men faktum är att de vanliga träns och kandar jag köpt där har riktigt bra kvalitet.:) Mjukt och smidigt läder som absolut håller. Inget har gått sönder. Har haft det äldsta i 7 år.
Så att Börjes skulle ha dålig kvalitet på lädersaker kan jag inte hålla med om.
Mitt snyggaste träns som jag använder mest köpte jag därifrån för 98 kr.

Detta är ett börjesträns som jag köpte för en massa herrans år sedan och det håller och är bra kvalite, I like! Om jag minns rätt så kostade det runt 600-700:- med tyglarna och bettet.
Så jag kan inte säga att som har dåliga grejer!

th_Aug.jpg

Jag har två träns från Börjes och tycker att båda två är jätte bra. Det ena har jag haft hur länge som helst och det är fortfarande helt och fint!:)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 027
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 512
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix