Börjes stocksadel

J

Jazzan

Hej!
Undrar om nån har köpt Börjes stocksadel som kan berätta lite om den...Hur är den i kvalitet? Hört att bommen lätt blir sned. :bump:

Nehe...ingen som har en stocksadel från Börjes... :bow:?
Vart kan man köpa sådana sadlar förutom på Börjes???? Verkar bara finnas utanför Sverige.... :(

Jag har haft en sådan. Den är i indiskt läder och en miiiil lång. Ska vara 18" men är nog snarare 19"... Man såg en hästhals och ett huvud längst fram och en svans längst bak, som såg ut att vara monterade på en jättelik vandrande sadel. Min rekommendation är att köpa en annan stock-sadel!

Ok, tack för tipset!!! Men vart finns det stocksadlar att köpa då????? Vore superglad om nån visste...

Är det nån som har tips på en sadel man sitter stadigt i förutom westernsadel eller stocksadel?

Min häst är lite överbyggd så sadlarna välter liksom framåt trots att jag har rätt bomvidd. Behöver en sadel som är ganska hög framtill... (Han har dock medelmanke)

Hans rygg är annars väldigt rak.

Har provat westernsadel men de ligger också o trycker framtill pga att han är överbyggd (jätteöverbyggd är han dock inte) Detta är ett jädrans problem om nu får säga så...

Skulle bli överlycklig öm nån hade några bra tips... :bow:

Har suttit i en sån, de säljs i ridsportsbutiken där jag praktiserade. Har samma uppfattning som du, VÄLDIGT stooor! Men såå skön att sitta i!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 565
Senast: Elise4321
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: morgaine
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 528
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
468
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka