Börjes sele

MadicDomino

Trådstartare
Har en kompis till mig som skulle kunna tänka sälja sitt börjes sele för 150 kr :smirk: ... Inga draglinor och hela körret (you know what im talking about), Men då näkte jag mig om jag fäster draglinor i ringen i "däcklet" och sedan köpa ett baksele :confused: ? Problemet är hur jag skall fästa rockarn för fäster jag den så hamnar shacklarn för långt ner :mad: ... Här är en bild på den!

Detta är inget jag plannerar utan bara kolla om det går.. så går det så kanske kanske!

6008.jpg

Mvh
Eran Emma

Sv: Börjes sele

Det blir aldrig bra, för så mycket tid/jobb/pengar som man får lägga ner på det för att få det riktigt bra kan man köpa en riktig sele istället.

nej, däckeln är kass och kan aldrig bli bra. Skit i det, men köp den gärna för det billiga priset och släng den sen så ingen okunnig stackare köper den och använder den!

Tänkte väl det :o däcklet har jag redan före spåt :crazy:, Hört ganske mycket kast om den så därför ville jag fråga buke proffsen ^^,

Varför säljer de sånt skit igentligen ?

Mvh
Eran Emma

för att folk köper det. jag har mejlat med börjes ett antal gånger om denna frågan, jag har även både mejlat och pratat personigen med hööks-föreståndare-med samma svar. den säljer.

Det är okunniga köpare, okunniga säljare och KUNNIGA försäljare som säljer in den i sortiment överallt, i alla små webridshoppar mm..det är alltså konsumtionen som styr, därför vill jag för hundrade gången ge alla härinne en stor eloge som fått åtminstone några på andra tankar..och ringar på vattnet....:)

:bow:

Förlåt jag fick en dum tanke :angel: kanske skulle det funka med "protestlista" sätta up en liten sida och skriva in folk ? Sedan skickat till hööks och börjes ? Bara tanke... tror inte hade komit så långt med kunnat försökt!

Kom och tänka på en sak, för gusenamn då borde ett trav sele vara bättre än den selen jag visa ? där är i allafall gjorden stoppad även ibland bröstan.... Eller ?

Mvh
Eran Emma

en travsele är ett bra alternativ, har själv kört med travsele i över ett år. det krävs lite ombyggnad på sele med, men inget större.

Gissa vad jag gjorde i dag :rofl:?

Jag sa till min vän att slänga selen, hon sa varför det?, det var ju en "fin" sele, då förklara jag varför hon varken skulle användas eller säljas! Hon blev faktiskt glad över jag berätta för henne :eek: !

Så vi hade mini majbål i dag :banana: vi brände selet :rofl:! Fast det luktade sk*t :p Dagens goda gärning :idea: !

Mvh
Eran Emma

:bow: :bow: :bow: behövs inga ord... Tyvärr finns det mycket sånt skit ute i landet... skulle bli mycket majbålar av det... Klart det luktade skit, det är ju en skitsele... :p

Hahah :rofl: ja skit luktade det och konstig brun/blå rök var den :eek: men det var nog också från alla medel som har används på den :o !! + att det var en äkta exklusiv skit sele :rofl:

Det var mycket kul iallafall! :rofl: (obs. vi höll oss långt bort från stallet när vi gjorde detta):idea:

Ska mejla hööks och börjes och fråga varför just det säljer det, skulle inte ett par från buke kunna göra det med? så hade kanske de fått en liten funderare! :p

Mvh
Eran Emma

Senast ändrad:

Det är redan många som försökt, jag vet att tränare varit i kontakt med dem... Det man kan göra är att inte köpa den, försöka få andra att inse att det är skit.... Det finns bra billiga selar nu för tiden...

Liknande trådar

Körning Har lite småplaner på att ta upp körningen med min connemara. Han kördes när jag köpte honom av uppfödaren för 5år sedan men sen dess...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: agtatoon
·
Körning Hejsan! Jag inledde mitt liv som hästägare i 13-års åldern (är nu 25) och har alltid hållit på med ridhästar. Stallet där jag hade...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: schelin_j
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·
Körning jag har en liten shettlands ponny som är under inkörning (dock 14 år gammal) och har en gammal brösta som tydligen inte ska passa till...
2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: -Catherine-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18