Börjes Kandar

fjordtokan

Trådstartare
Hur är det? Det snorbilliga för 185 kr

Vill ha sidstycken med hakar, nosgrimma och pannband har jag redan... Ska använda det som träns men är kvaliten urdålig så skippar jag det.

Tyglarna, har man sån tur att det är lädertyglar?

Tackar för hjälpen :bow:

Sv: Börjes Kandar

Jag funderade på det när jag skulle vänja min häst vid kandar, tänkte att jag kunde börja med ett billigt skitkandar..
Men sen insåg jag att det såg fruktansvärt plastigt ut, så jag köpte istället H**ks kandar CH stanford för billiga 599:- :):) och det vill jag lova var mycket kandar för pengarna, hur bra och snyggt som helst, fick ju smörja in det ordenligt givetvis innan så att det blev mjukt o fint! så kör på det istället :)
Och jag har för mig att det går att ha som vanligt träns, har inte provat det på mitt.
Eller leta bra begagnat.

Jag köpte det kandaret för ca tio-tolv år sedan och har flitigt använt det som träns under alla år! Lädret var fint ända från början och har åldrats med värdighet. Använder det fortfarande som vardagsträns, med annan nosgrimma och pannband. Tyglarna har dock gett upp för ett par år sedan.

Har ingen bättre bild på det än denna dock:
22360851.jpg

Ska ju bara använda sidstyckena i princip så är det inte bra så köper jag nog ett träns, ska ju inte rida på kandar än :p

Fiorano Kommer du ihåg om det var lädertyglar eller vävribb?

tror det alltid är lädertyglar till kandar (har för mig att man inte får tävla med vävribb på kandar så då är det ju mest logiskt att det säljs med lädertyglar)

Börjes träns/kandar är helt okej i kvalitet. Kan vara lite stelt och hårt läder men man förväntar sig ju inte ett superträns/kandar för det priset heller.. :D

Man vet ju aldrig när priset är som det är ;) Tror jag slår till då, i värsta fall får jag väl kasta skiten :p

Köpte det för ca 7 år och har använt det flitigt genom åren och gör så fortfarande som träns.
Både tränsdelarna och tyglarna som var lädertyglar är fullt fungerande och hela än idag.
Det är nästan så jag skulle kunna köpa på mig ett nytt bara för att ha för framtiden utifall de utgår nåt år.

Har haft ett sådan det var helt ok för att vara så billigt bara man oljar in det från början det gjorde jag.

Jag har ett som jag köpte -01. Det är helt ok kvalitet. Inget pappersläder. Mycket bättre än jag trodde för det priset.

Jag har ett sånt och sidostyckena och tyglarna är väldigt bra tycker jag :) Men nosgrimman ska jag byta så fort jag hittar en snygg med fortf relativt billig (PM någon?) och pannbandet är redan bytt! :laugh:

Får man ha bling på pannbandet på ett kandar?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 640
Senast: Habina
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 599
Senast: Gabby_Ossi
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka