S
Sigismund
Sv: Börjar bli dags snart...
Så tårarna rinner i sån´t fall:smirk:
Så tårarna rinner i sån´t fall:smirk:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker samma sak, gör de sånt kommer inte en människa vilja ha deras hästar efter ett tag...
Håller ögonen öppna iaf. å får se hur det blir i slutändan, är ju ändå en stund kvar innan ett eventuellt köp blir aktuellt.
Av någon konstig anledning så blir det inte så ?? Den här hästhandlaren jag pratade om tidigare har sålt hur många skadade och halta ponnyer som helst, har varit i rätten ett flertal ggr. "alla" vet om hur dom luras men dom säljer och har sålt massvis med hästar i tiotals år. Svindyra som billiga.
De är vad man kan kalla ökända
Jo det skulle jag inte ha emot, bara den pallar konka runt på mig, dock så är ju inte agloaraber speciellt vanliga, jäkligt sällan man hittar dem ute på annons asså... :/
Säg gärna till om du vet någon som föder upp anglos i Sverige eller något...
Hahanja sådär ;D
Men jag fattar inte riktigt, vad har han med det hela å göra?? XD
Asså jag fattar att ni e skeptiska, d e jag också, men hur fan kan de blåsa än när man typ vetrinärbesiktar, röntgar, provrider osv.??
Vad jag har fått höra när det gäller blodprov är att man isf tar ett prov vid vet.besiktningen som fryses ned och stannar i frysen till den eventuella dagen det skulle dyka upp något fel på hästen som kan ha funnits där tidigare etc.
Vi köpte ett sto för många år sen som vi nog hade tjänat på att ta blodprov på, då hon till 99 % gick på lugnande när vi provred henne. Visade sig senare ha både det ena & andra felet som inte upptäcktes vid vet.besiktningen, & dessutom då vara överjävlig när hon inte fick som hon ville i ridningen. Fast det är ju alltid svårt såklart, vi hade ju i så fall behövt ta ett blodprov när vi var där & red, inte på själva vet.besiktningen.
Vad jag har fått höra när det gäller blodprov är att man isf tar ett prov vid vet.besiktningen som fryses ned och stannar i frysen till den eventuella dagen det skulle dyka upp något fel på hästen som kan ha funnits där tidigare etc.
Vi köpte ett sto för många år sen som vi nog hade tjänat på att ta blodprov på, då hon till 99 % gick på lugnande när vi provred henne. Visade sig senare ha både det ena & andra felet som inte upptäcktes vid vet.besiktningen, & dessutom då vara överjävlig när hon inte fick som hon ville i ridningen. Fast det är ju alltid svårt såklart, vi hade ju i så fall behövt ta ett blodprov när vi var där & red, inte på själva vet.besiktningen.
Men är det inte så att de flesta preparat ger förhöjda värden av vissa substanser i blodet och det är väl de förhöjda värdena man letar efter och när man har hittat dom så börjar man leta preparat...
Eller så är jag helt ute och cyklar