börja träna på "gamla dar"

T

Tokmaja

Ska ju snart hämta hem min nya tjej.
Första halvåret kommer väl gå åt av att lära känna varandra och bygga upp en liten kondis på oss bägge, men sen.. sen är det tänkt att jag ska träna lite med henne, försöka utbilda oss lite.
Har inte ridit lektion på runt 6 år tror jag :crazy:...
Har aldrig åkt iväg och tränat med egen häst, jo körträningar med shettisen i o f....
Men nu ska jag iväg och träna för tränare...
Alltså, man känner sig så fånig.
Jag är jättenervös redan nu inför det.
Min dröm är ju att få tävla lite framöver, inga stora klasser men lite i alla fall.
Hatar verkligen att känna att jag inte kan något, och så känns det verkligen nu.
Är SÅ imponerad av folk som kan gå in i nya saker, saker de aldrig prövat eller inte kan, med liv och lust och stor nyfikenhet, utan att "skämmas" det minsta över att de faktiskt är helt nybörjare i ämnet!!
Det ÄR ju självklart inget att skämmas över, så varför gör man det??
:eek:
Det känns som att det var skillnad när man var 18-19, men nu när man är runt 30 känns det som att man bör ha koll på tränare, vilka de är, hur man gör för att komma med på träningar osv osv, ja för det var tydligen inte "bara" att vilja vara med hörde jag häromdagen, de har ett stadigt folk som är med på de träningar som erbjuds, om någon backar ur så har de en lista med folk de ringer...
Jag menar.. hur långt ner skulle inte JAG hamna på en sådan lista...:smirk:
Men så tillhör man klubben där man kör med imbördes beundran också... :crazy:

På tal på det, hur har ni gjort när ni fått hem era nya hästar?
Första veckorna, vad har ni gjort med dom?
Tanten och jag började rida med det samma, och det funkade jättebra för oss då... nu känner jag mig nästan lite rädd för att hoppa upp... dessutom har jag ingen sadel till henne.... vet inte hur jag ska få tag på det...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: börja träna på "gamla dar"

Hej! Jag har precis börjat rida "på riktigt" igen. I sommar har jag tagit mina första ridlektioner på 10 år. Det är riktigt kul! Jag har alltid haft hästar runt mig och drivit en knatteridskola så hästlös har jag inte varit även om jag inte kunnat rida (efter en olycka). Fösta lektionerna kände jag mig som en nybörjare, å oj så jobbigt det var med muskelstyrkan! Men redan efter ett tag börja allt kännas lättare och jag vart förvånand över vad mycket jag kom ihåg!

Ang. när hästarna kommer hem, så brukar jag ge dom några dagar i sin nya omgivning, gå små promenader och pyssla lite innan jag sitter upp...

Pm:a mig om du vill ha vidare kontakt, ev kanske jag har nån sadel du kan få låna.... Kram Anna
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 113
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp