Börja tävla?!

Filippa99

Trådstartare
Nu har jag några frågor. Det är så att jag och min sköthäst ska börja tävla fälttävlan i vår. Och jag undrar om ni kan rekomendera några bra tävlingar i östergörland?

I början tycker ni att man ska åka på 1-2 eller 3 dagars?
Hur hög är debutant banan på hoppningen/terrängen?
Vilken nivå ligger dressyrprogramet på ungefär?
Är luva tillåtet på terrängprovet?

Rör igentligen inte mig kommer alltid att tävla med skydd men:

Är lindor tillåtet på terrängprovet?

Sv: Börja tävla?!

För att ens få tävla fälttävlan måste du ha fälttävlanskort först som du får efter att ha gått en kurs. Sen hittar du knappast en tredagars fälttävlan på låg nivå...

Jag instämmer med f.g talare! För att ens få komma ut på en debutant klass måste du ta Fälttävlanskortet och i teorin där ingår det sig att lära sig allt det du frågar om...

Nu har jag några frågor. Det är så att jag och min sköthäst ska börja tävla fälttävlan i vår. Och jag undrar om ni kan rekomendera några bra tävlingar i östergötland?

mantorp, kinda och åkerbo har trevliga tävlingar

I början tycker ni att man ska åka på 1-2 eller 3 dagars? det finns inga tredagars på debutant/lätt nivå
Hur hög är debutant banan på hoppningen/terrängen? 95 i banhoppning, 90 i terrängen
Vilken nivå ligger dressyrprogramet på ungefär? nästan under LC-nivå skulle jag säga.
Är luva tillåtet på terrängprovet? vet faktiskt inte, men skulle tro att det är tillåtet

Rör igentligen inte mig kommer alltid att tävla med skydd men:

Är lindor tillåtet på terrängprovet? ja

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 734
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 319
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar