Börja tävla lokalt

P

pimpim_

Jag ska till hösten börja tävla en storhäst, tänkte börja på 90cm, vi är ju inte direkt värsta tävlingparet men det skulle ju vara kul om man hade en liten chans att bli placerad så nu tänkte jag fråga er som tävlar runt 90 - 1m , är det full fräs eller är det rätt lungna ritter, tänkte eftersom jag ska börja tävla är det kul att veta hur det är, hoppas ni förstog vad jag menade.

Sv: Börja tävla lokalt

Japp, snabbt o felfritt är de bara att tänka ^^ Men de ska ändå gå kontrollerat kanske xD Och snäva svängar (OM DE GÅR) ! Har du tagiit grönt kort förresten ?

Man behöver inte rida som en dåre ... men snäva svängar (om underlaget tillåter) & rätt högt (men ändå kontrollerat) tempo är nog vad man behöver för att vinna . + då vara felfri såklart ;)

Lycka till

Det beror ju helt och hållet på vilka ekipage som tävlar.. :angel:

Sist jag var ute kom jag på 9:e plats och min häst är väldigt liten (150) med kort steg, och ganska långsam.
Det gäller ju att försöka hitta rytmen och tempot, sen ta så snäva svängar man kan om man inte har så snabb häst.
Själv kör jag på mottot "vinna eller försvinna" så jag gör mitt bästa för att vinna :D

Överlag tycker jag att det mest är de första plac. som brukar rejsa på, medan resten brukar se väldigt sansat ut.
Det är ju inte som på ponnytävlingar direkt.. :angel:

Okey tack =) Det är alltid bra att veta vad jag ska tänka på när jag tränar. Men tänkte åka och kolla på ngn tävling nu i sommar också. Japp jag har tagit grönt kort.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?