Börja rida igen?

1

-1984-

Hej!

Fick barn för 2½ vecka lite drygt, och funderar på att börja rida igen nu.
Eller är det för tidigt??

Skritta av 5 hästar i morse efter sambon ridit, och det kändes ganska bra. Har inte ont eller ngt sånt, så man kanske kan börja lite smått iaf??

När var ni uppe på hästryggen igen??:)

Sv: Börja rida igen?

Jag red första gången efter 19 dagar. Lugnt pass i tre gångarter. Inga bekymmer. Hade dock okomplicerad grav o förlossning.

Självklart kan du rida om det känns bra! Jag började efter 4 veckor och red då hårt redan från början då min ena medryttare slutade och den andra hade mycket i skolan.

Tack för alla svar:)

Skritta fram och av hästar till sambon idag, kändes jätte bra:)
Tar en mjuk start tänkte jag:)

Tur att dottern sover så mycket nu:bow: Hinner med ganska mycket:)

Var försiktig med fogarna, spec om du kände av dem under graviditeten! Minsta känning så skulle jag ta det lugnare. Att ha ont i fogarna månad efter månad blir ingen lycklig av :crazy:
Annars är det bara köra på om det känns bra.

Jag jobbade mina hästar för hand i åtta månader innan jag satte mig upp efter förlossningen.

Provade att rida två veckor efter förlossningen men var sydd och stygnen skavde.
Red på allvar efter tre veckor, alla gångarter och hoppträning :laugh:

Okej tack för ditt svar:)

Jag rider ordentligt nu igen, alla gångarter och igår hoppa jag känns jätte bra:)

Rider runt 3 - 4 hästar om dagen just nu utan att jag känner ngt:)

Grymt skönt:D

Grattis!! Men hur hinner du? Tips mottages tacksamt! Jag har svårt att hinna rida EN häst tre- fyra dagar i veckan med 5 veckors baby, och då jobbar ändå min sambo bara borta tre dagar i veckan, och stallet finns utanför dörren.

Jag red efter 4 veckor, då i alla gångarter. Kände ingenting då, men nu snart 9 mån senare kan jag få ont i fogarna om jag ridit för mkt i samband med annan träning.

*halvknapp*

Jag tycker det låter riktigt bra/lovande med alla som kan börja rida så tidigt efter förlossningnen. :D
"Min" tävlingssäsong drar igång en månad efter BF... :angel:

Jag och min sambo jobbar ju ihop, så medans jag rider så kan sambon ha dottern eller så kan hästskötaren ta Novah medans vi rider. Brukar aldrig vara några problem eftersom hon sover så mycket nu:)

Om jag inte haft den möjligheten så hade det inte direkt funkat.
Klart att hon tar mycket tid, men man får ju prioritera tiden lite även om Novah alltid kommer i första hand såklart.

Jag brukar rida första hästen runt 9 och är klar med den sista 11 - 12. Då är hästarna fram skrittade när jag hoppar upp, och jag kan sitta och jobba igenom dom ordentligt 30 - 40minuter.

Klart det tar tid och ork och sen får man ju styra i framtiden beroende på Novah.

Nu ska tävlingshästarna får vintervila så då kommer det inte bli så mycket ridning förutom 2 unghästar som ska ridas:)

Aha, ni håller på med hästarna på heltid båda två alltså. >då är det ju klart att det går lättare :).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För dryga veckan sedan ramlade jag av hästen då den skenade och sedan bockade. Fick fyra frakturer i bäcken och en spricka i...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar