Börja rida i Göteborg

K

Kitten

Red mellan jag var 6 och 13, skötte häst/ar nästan dagligen de senaste två-tre åren. Nu är jag 21 och har börjat sakna allt vad ridning och hästar heter helt otroligt mycke.

Men hur gör man för att börja igen? Min gammla ridskola är inget allternativ. Finns de någon sida där man kan hitta ridskolor i området? Bor i centrala Göteborg. Vill helst inte vara på en för stor skola utan är ute efter lite mer personliga rellationer i stallet. Sen vill jag ju helst inte vara enda personen över 15 som känner sej lite vilsen i stallet.

Egentligen vill jag inte alls bara rida, utan göra allt stall jobb och häst sköttsel oxå. Men vet ju inte alls hur mycke jag kommer ihåg och vad jag klarar av.

Någon som har något råd om vart jag kan vända mej?

Sv: Börja rida i Göteborg

Jag är inte den som är jätte glad i ridskola men om man vill ta upp ridningen igen på en ridskola så finns det endel olika. Göteborgs fältrittklubb, clarebergs ridklubb, alleby ridklubb, bulycke ridklubb etc.

Om man sedan känner för att göra mer än att bara rida så är det bra att leta efter en medryttarhäst och så kan man rida för en tränare med den och lära sig väldigt mycket mer än på en ridskola.

Sv: Börja rida i Göteborg

Om jag var du skulle jag skriva en annons och lägga ut på olika hemsidor som tex här på buke och förklara min situation!

Det finns många som letar efter medryttare för lite lugn skogsridning och det skulle väl vara perfekt för att komma igång igen? Speciellt om du även får rida på banan och för tränare ibland.

Men se till att få hjälp i början ifall det är något du har glömt.

De flesta hästar i Göteborg står på Hisingen och Torslanda/Billdal så det är hyfsat lätt att hitta där, ofta även billigare. Men det finns folk som letar medryttare lite annanstans också.

Lycka till nu, med vad du nu bestämmer dig för! :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka