Tack för era tips och tankar
Har kommit underfund med att en stegräknare vore en bra grej att ha?
Vad jag har läst o hört så bör man gå minst 10.000 steg per dag så med hjälp av en sådan måste man ju bli lite extra triggad till att röra på sig !?
Ni som har stegräknare, vad har ni för sort?
En vanlig "enkel" som bara räknar steg eller en mer avancerad som räknar kalorier, distans, hastighet, har minne, mm?
Jag funderar på att köpa mig en, men vet inte riktigt vilken + att den inte bör vara allt för dyr. Det viktigaste är att den mäter/känner av rätt antal steg man tar, sedan resterande funktioner kanske inte är så "nödvändigt", eller?
Jag har förövrigt mjuk startat med att göra sittups varje dag. Visserligen inte så jätte många men tänkte att det viktiga är att jag gör det varje dag (får in någon slags rutin/inte tappa motivationen), så därför började jag med bara några och sedan utökar jag med fler allt eftersom när jag känner att jag orkar mer
Sedan även tillgå några andra "aktiviteter/övningar". Förut körde jag mer allt eller inget, vilket aldrig har funkat, så nu testar jag denna variant ist.
Men som sagt, en stegräknare kanske vore en bra grej, eller vad tror ni?
Eller andra bra träningsredskap som man har nytta av hemma (utöver promenadbandet) eller bättre o köra utan?