Börja om efter långt uppehåll?

E

Eccentric

Jag och en kompis höll på med hästar för 2 -3 år sedan. Nu har intresset blossat upp igen och vi är väldigt sugna på att på något sätt börja med ridningen igen, dock inte på ridskola..
Känns som att man är lagom ringrostig vad gäller hästar och allt kring dem, men samtidigt kommer man ihåg det mesta, det sitter i ryggmärgen. Nån som har något förslag på vad man kan göra för att starta upp?
 
Sv: Börja om efter långt uppehåll?

När jag hade gjort ett längre uppehåll med ridningen så började jag just på ridskola av omsorg om mig själv och hästarna. Jag kände mig ringrostig och ville hitta tillbaka till ridandet igen innan jag tog en medryttarhäst. Jag ville helt enkelt inte ta en medryttarhäst när jag var ringrostig av den anledningen att jag tycker det är ett stort ansvar gentemot ägaren att rida och sköta om dennes häst. Nu efter tre terminer på ridskola har jag medryttarhäst och det är jättekul för jag känner mig hemma igen i både sadeln och i stallet. Om ni inte vill gå i ridskolegrupp ta några privatlektioner eller se er om efter något weekendläger för att se var ni står med ridning och hästar igen. Lycka till.
 
Sv: Börja om efter långt uppehåll?

Jag skulle nog leta medryttarhäst, där det finns möjlighet till att rida för instruktör!
 
Sv: Börja om efter långt uppehåll?

Jag skulle letat medryttarhäst. Det finns ju många som behöver hjälp.. :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 685
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 214
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp