Börja med western?

Ellanamde

Trådstartare
Är väldigt intresserad av westernridning, men hur börjar man?
Jag rider en del efter trail och har det "tänket". Har fått ett erbjudande om en väldigt fin westernsadel, och det är här frågan kommer in, är det tramsigt att köpa en westernsadel som nybörjare? Vad ska man tänka på om man köper westernsadel? :confused:

Gärna snabba svar då personen säljer sadeln till någon annan annars :crazy:

Sv: Börja med western?

Passar den sadeln? Det är oerhört viktigt med bra och passande sadel oavsett vilken gren man utövar...så, passar sadeln och den är av god kvalitét (Ej någon billig budgetsadel) är det ju bara att köpa. Det är inte larvigt på nåt sätt att ha en westernsadel om det är åt westernhållet man strävar.

Sv: Börja med western?

Det finns mycket sadlar till salu så om du skulle mista denna sadeln så är det inte hela världen. Det är inte bra att stressa fram ett beslut. Att sälja sadel är inte alltid så lätt. Utbudet är stort vilket gör att köparna är vinnarna.

Vad är det för sadel? Jag antar att du känner till de olika sadeltypernas beskaffenhet? Trail/allround/pleasuresadel placerar dig en en mer lodrätt sits till skillnad mot en reining eller cuttitngsadel.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 761
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 264
Senast: vilde
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17