Börja med monté ?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lantlolla
  • Startdatum Startdatum
L

Lantlolla

Hejsan, jag skulle vilja ha lite svar på vissa saker och tips, då jag antaligen kommer skaffa mig en travare, har skrivit trådar innan där jag varit sugen på att skaffa mig en travare och nu kasnke de blir av.

Hon är iaf 8 år och oinriden.
Han som har henne nu skall sluta tävla henne endast för att hon tycker det är tråkigt och vill ha nya utmaningar.

Jag undrar lite dårå, för jag hade tänkt rida in henne, och jobba henne mycket i grunderna. Och om allt detta funkar, skulle hon klara av att tävla monté tror ni ? Hon gillar ju att springa bara att hon vill ha lite variation i det hela?

Sen vad kostar licens osv ? Ni som tävlar Monté hur ofta tränar ni ?

Sen tänkte jag faktiskt fråga något som inte riktigt har med deta att göra men hon är efter en hingst som heter Giant Chill ifrån USA.
Någon som vet om det är en bra merit, för eventuell avel ?

Några småtips ?

*nyfiken nybörjare*

Sv: Börja med monté ?

Kolla med närmaste travbana när dom har licensutbildning! Har du otur så kör dom ingen förens till sommaren. Teoretisk prov + 15 (?) gdk provlopp ska göras. Hästen måste kvala i monté och får bara tävla till hon är 10 år
Monteryttaren , fnobby mfl har säkert mer att berätta då dom tävlar i monté

Sv: Börja med monté ?

Jag undrar lite dårå, för jag hade tänkt rida in henne, och jobba henne mycket i grunderna. Och om allt detta funkar, skulle hon klara av att tävla monté tror ni ? Hon gillar ju att springa bara att hon vill ha lite variation i det hela?

Om hon har stark rygg, starka ben & bra balans!

Sen vad kostar licens osv ? Ni som tävlar Monté hur ofta tränar ni ?

Den kostar väl ca 2000 beroende på vilken man tar, sen kostar dress o små grejjer... Jag red 3-5hästar varje dag när jag var aktiv!

Sen tänkte jag faktiskt fråga något som inte riktigt har med deta att göra men hon är efter en hingst som heter Giant Chill ifrån USA.
Någon som vet om det är en bra merit, för eventuell avel ?

Helt okey, beroende på vad det är sto oxå självklart. Samt vad hon själv har presterat!

LYCKA TILL!

Liknande trådar

Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 604
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Körning Ja, man ska ju aldrig gå utan utmaningar... Och nu när har jag varit kusk med egen rockard i evighetslånga åtta månader så kan jag...
Svar
15
· Visningar
3 583
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 987
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar