Börja mata/sluta amma.

Sv: Börja mata/sluta amma.

Min son som fyllde 1år för ett par veckor sen ammar fortfarande. Han vägrar köpt barnmat men gröten går ner. Jag har gett honom smakportioner av det vi ätit från 3,5 månad (potatis bla) och han är riktigt duktig på att äta. Bananerna går ner som alldrig förr.. bra mat det med.

Jag satte fyramånaders-lillskrutt i babysittern och matade. Det blev till att tvätta tyget en del :p. Vid fem månaders ålder kunde jag palla upp hen i en matstol med handdukar runtomkring så att kroppen kunde hålla sig uppe.

kl

Nu har jag slutat amma Nikki.
Eller, det är snarare hon som slutat. Hon vägrade helt plötsligt att ta bröstet. Ville bara ha flaskan.

Så i snart en månad har jag pumpat ur och sen gett henne i flaska, men nu orkar jag inte längre.
Var på BVC i tisdags och dom tyckte att jag gott kunde sluta och istället ge henne ersättning alla mål, plus gröten på kvällen och lite potatis eller så vid lunch.

Det funkar bra för Nikki med ersättningen och så, men problemet är att mina bröst inte fattar att dom inte ska producera mer mjölk. När det börjar spänna alldeles förfärligt, så pumpar jag ur litegrann så jag inte ska explodera, men ändå känns det inte som att det avtar, produktionen alltså.

Hur länge tar det innan mjölken slutar produceras?

Hur har ni gjort?

Efter ett par dagar borde det produceras mindre. Min kompis försökte sluta tvärt vilket resulterade i en sömnlös natt när hon var tvungen att handmjölka i badkaret, sedan en lång färd till sin morfar där hon hade sin pump. Hon pumpade ut 4 dl!!!! :eek: och det var inte ens allt.

Men i alla fall så trappade hon ner under tio dagar och mjölkade mindre och mindre, sedan tog det slut. Hennes son är drygt ett.

Men det kan säkert vara olika från person till person. De säger väl att man bara ska pumpa tills det lättar på trycket och sen låta det vara?

Skönt att ni kommit fram till något som passar er båda! (och så behöver du inte oroa dej för alkoholmjölk heller ;)

Jag ammade natt i 2 månader.

Kan fortfarande mjölka ut mjölk (måste ju kolla ibland :angel:) och det är 5 månader sen jag sluta amma helt.

Åh, det lät jobbigt. Jag som vill att det ska sluta nu..
(Har aldrig blivit anklagad för att ha bra tålamod direkt)

Jag pumpar ur litegrann ungefär var 6e timme, så jag hoppas väl att det ska minska lite snart..

Då jag bytte ut ett mål i taget, så "försvann" mjölken i samma takt.

Ammade på sen-kväll och om han vaknade på natten.
Sen struntade jag i sen-amningen och då sov han hela natten och det slutade produceras ny mjölk inom 1-2 dagar helt och hållet...

Lillen blir 8 månader i dagarna och jag började trappa ner vid 5 mån ungefär.

Igår gick det 14 timmar mellan pumpningarna, och nu har jag inte pumpat sedan kl 24 inatt, och det känns då inte som att det spänner. Dom kanske äntligen har fattat läget! :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: mandalaki
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: Pilot
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 280
Övr. Barn Det här lär bli långt, men hoppas någon orkar läsa... Jo, jag slutade med amningen redan när dottern var två veckor, det är snart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 201
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve