Börja hoppa

matildadahlgren

Trådstartare
Jag är en tjej på 16 år. Jag har alltid velat hålla på med hoppning men när vi skaffade häst för fyra år sedan så fick jag upp ögonen för dressyr och har knappt hoppat något alls på våra hästar. Nu har vi inte kvar hästarna och jag rider istället en halvblods valack. Han är väldigt knepig att rida så dressyren funkar inte så bra på honom. Vill bara tillägga att jag menar dressyr som är såpass bra att jag kan tävla och komma till hyfsat höga nivåer.

Sedan jag började rida honom har jag sakta men säkert börjat hoppa igen och vill så småningom även börja tävla. Ett problem jag har är att jag aldrig fått lära mig hoppa ordentligt och har därför inte någon bra teknik. Så jag undrar om ni har något tips för en bättre teknik som man kan ge direkt såhär? Jag undrar också vad för åldrar, storlek på häst och höjd på hinder som gäller i tävling?
Jag är som sagt 16år och rider ett stort halvblod. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 616
Senast: Piaff
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama