Börja förskolan

Sv: Börja förskolan

Jag tycker att mail är ett utmärkt sätt att ha föräldrakontakt på, då kan man som pedagog sköta sitt mailande "när man vill" och behöver inte stå med föräldrar i telefon när det inte passar...

Jag tror dock inte att förskolepersonalen kommer att skippa den dagliga föräldrakontakten, har de sagt så?

Jag kommer kunna logga in på Rasmus och se vad han gjort under dagen, om han målat, byggt en koja eller vart elak.

Svärmor är galen, hon förstår inte varför hon inte kan berätta de för föräldrarna när de hämtar barnen.

Sen ska ju alla barn fotograferas X-antal bilder om dagen, nu hade inte börjat än men personalen känner att de enda de kommer göra hela dagarna är att sitta vid datorn eller springa runt och ta kort på barnen istället för att leka, vara ute och umgås med barnen.

Allt datajobb skall ju göras under arbetstid.

Studiedagar, utflykter, gympapåse, matsäck, skogstur, utvecklingssamtal, sportlov, höstlov, jullov, terminsstarter, fröknar, vikarier, fritidspersonal, scheman, matlistor........

Vart köper man ett nytt minne???
Mitt är utslitet!!:rofl:

Jag är nog den mest förvirrade mamman i den här världsdelen!!!:angel:

:rofl:
Nej du, det är jag! I går gick jag en stund och funderade på vad det var jag skulle göra i dag....jag visste att jag egentligen visste men det kom inte fram i hjärnan när jag tänkte på det... Det tog en stund och så slog det mig; tenta har jag i dag!!!!! Sånt får man bara inte glömma:rofl:

Frukt har Eric också med sig i dag, jag kom faktiskt i håg det, jag kom också ihåg att skicka med lappen om att jag vet reglerna på bussen! :D

I dag lämnade jag på fritids kl 7 och så ska han hämtas senare i dag på fritids men i morgon är det buss igen både på morgonen och så när de ska hem igen. Undrar när bussen är på hållplatsen när han ska hem? Får kolla busslistan!:D

I går när jag kollade klasslistan som jag fått så står mitt gamla telefonnummer med där. Nu har jag inget hemnummer, har inte haft på några år utan bara mobil så det får ju ändras. Det slog mig också att nu börjar barnen ju bli större och vill kanske ringa kompisar och så.... Jag hinner inte med i utvecklingen, vänta på mig liksom:p

9-åringen kom hem förut och frågade om Lucas haft med sig en viktig lapp hem.
Ehhhh...???
Ja att jag skulle kvittera ut hans busskort??

Nej, det var om att en kille på skolan har cancer och inte får smittas med vattkoppor.

Jaha??
Har jag itne sett nån lapp om...
FÅr väl se om det kommer i morron...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 508
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 448
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 278
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25