Börja använda ovelall?

MaRomer

Trådstartare
Det är ca 5+ ute och ska iväg med sonen. Läge för en Fleece overall??

Eller blir denna för tjock:

29298303.jpg

Ska åka till affären och handla sen vidare till Mormor. Så han kommer inte vara ute en längre tid. Vi har ca 9 + nu men hos mormor var det bara 3+:/

Sv: Börja använda ovelall?

Om han bara ska vara ute en kortare stund så skulle jag ha filt på och skippa overall.

Jag tycker det är drygt att ha mycket kläder på när man ska handla när man måste av med allt, bättre med mysiga filtar :)

Om han bara ska vara ute en kortare stund så skulle jag ha filt på och skippa overall.

Jag tycker det är drygt att ha mycket kläder på när man ska handla när man måste av med allt, bättre med mysiga filtar :)

Ja så känner jag med. Men då får han sin mysiga jacka och en filt över benen;)

Håller med.

TS
Jag hade ungefär en sådan overall som du visar på bild till My i vintras när hon var nyfödd, men det blev aldrig att jag använde den för den var så varm och jag tyckte bara att allt blev klumpigt. Bättre att ta på ett lager med vanliga innekläder, en varmare kofta/jacka och sen åkpåse och/eller filtar. Det är lättare att ta av när man går in i affärer och det blir inte så mycket att ta av om man ska sätta in bebisen i bilen.

Inför kommande vinter har jag tre overaller (en till stallet, en att ha kalla dagar och en tunnare för halvkalla dagar), men nu är hon ju mycket mer rörlig och kommer inte bara vara i vagnen så då är det inte lika lätt att bädda in henne.

//Julia

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 552
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka