Börja anställning med tjänstledighet

RostKaptenen

Trådstartare
Jag har blivit erbjuden en tillsvidare anställning (:bump::bump:).
Jag har ett år kvar på min utbildning och fortsätter gärna på mitt sommarjobb/extrajobb när jag är klar. Idag erbjöd chefen mig att få en anställning redan nu, hon hade pratat med HR-ansvariga och de kunde göra det om de lägger in tjänstledighet tills jag är färdig i skolan i vår. Tydligen relativt vanligt i vissa andra yrkesgrupper inom vården.
Nu min fråga, kan detta ställa till problem? Jag frågade om löneförhandling och det skulle i så fall göras i vår för att ta hänsyn till eventuell löneutveckling etc.
Är det något annat jag bör ta hänsyn till/tänka på?
Jag jobbar gärna där, men vill ju kunna ställa vissa krav på lönen och ha lite förhandlingsläge så att säga;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 095
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
19 417
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Som en del utav er vet om så tittar jag lite efter nya jobb, och hade en tråd för inte så länge sedan om löneanspråk. Efter lite...
Svar
14
· Visningar
1 731
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka