borderterrier för jakt

hoppsann

Trådstartare
Hej.
En kompis till mig har lust på er border som jaktkompis.
Jag tycker det är en jättetrevlig ras, men har bara träffat dem som sällskapshundar.
"Min" ras har inte ett uns jakt i sig! :)

Mina frågor.
Ska man ha en hund eller tik?
Är det några speciella linjer man skall se sig om efter, eller några man skall styra undan?

mvh
 
Sv: borderterrier för jakt

Om man ska ha en border till jakt så köper man helt enkelt en med jaktlinjer, gärna lite mindre (beroende på vilken jakttyp) eftersom de idag är för stora enligt min smak.

Det bästa är att söka på nätet, kontakta borderterriersällskapet så har de en speciell jaktkontaktperson som vet allt om dte där. Bor hon i södra Sverige så har jag minst en uppfödare att rekommendera.

//E
 
Sv: borderterrier för jakt

1000 tack, jättebra tips jag skall kontakta dem!
Det är ju så svårt när man inte haft att göra med rasen "på det sättet". Man har ju en hum om sin egen ras...
Det är inte omöjligt att jag hör av mig till dig!

tack igen!
mvh
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp