Borde min häst ha magplatta

W

wyntzi

Sist jag löshoppade min unghäst så överhoppade han väldigt mycket pga att han var så laddad och tycker det är så himla kul. Såg då att han hade en bättre frambensteknik än jag observerat tidigare, för ca 1 år sedan. Han hade dem helt klart så nära inpå kroppen som möjligt.
Funderade då om jag kanske borde skaffa en jord med magplatta.

- Även om hästen nu inte alltid kommer hoppa med så grym frambensteknik, finns det inte risk att han utan platta tycker det är så obehagligt att han slutar lyfta så bra lika fort som han började...

- eller kan man vänta lite och se om det håller i sig? Har hästen på tillridning där han hoppas och funderar om jag inte skulle skaffat en sådan jord direkt...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Borde min häst ha magplatta

köp en! så han inte drar upp benen, - aj det gjorde on å så gör han kannske inte det nå mer. vet inte om detä r så det går till , men det kan skert vara så att dom vågar dra upp benen bättre med en magplatta. den gör ju ingen skada :)

Sv: Borde min häst ha magplatta

jag skulle köpa en hopplatta :) den skadar ju aldrig, för säkerhets skull ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 950
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 738
Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 087
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka