Jag och min man bor just nu utanför stockholm men det har dykt upp en väldigt stor jobbmöjlighet för honom i göteborg. Vi tittar på ett fantastiskt hus utanför göteborg och det känns verkligen rätt på alla plan. Mina chanser till att få ett bättre jobb är väldigt höga och dessutom har huset allt jag drömt om när det kommer till möjligheterna för att ha hästar. Dessutom har vi flera vänner boende i göteborg och de stormtrivs. Vi har båda nyligen fyllt 30 och vi vill erbjuda våra barn en trygg uppväxt och samtidigt följa våra egna drömmar. Det här är verkligen den möjligheten vi båda väntat på.
Men problemet kommer nu. Jag är enda barnet och min släkt är utspridd över hela sverige (och finland..). Mina föräldrar bor just nu i stockholm också och vi träffas säkert flera gånger i veckan. Pappa har jag en väldigt bra relation med, men han har varit sjuk i några år nu. Sjukdomen är oberäknelig och överlag ser det ut som att han kommer bli frisk, men det kan när som helst vända. Hur ska jag tänka? Jag kommer ju kunna hälsa på ofta, men det blir ju inte som förr. Jag vill inte överge dem men samtidigt vill jag ju verkligen ta den här chansen vi fått. Är det någon som varit i liknande sits?
Men problemet kommer nu. Jag är enda barnet och min släkt är utspridd över hela sverige (och finland..). Mina föräldrar bor just nu i stockholm också och vi träffas säkert flera gånger i veckan. Pappa har jag en väldigt bra relation med, men han har varit sjuk i några år nu. Sjukdomen är oberäknelig och överlag ser det ut som att han kommer bli frisk, men det kan när som helst vända. Hur ska jag tänka? Jag kommer ju kunna hälsa på ofta, men det blir ju inte som förr. Jag vill inte överge dem men samtidigt vill jag ju verkligen ta den här chansen vi fått. Är det någon som varit i liknande sits?