Bör man oroa sig ?

R

Rigolette

Lilla pollen fick flytta i tisdags förra veckan. Hon var hur lugn som helst hela tiden, tills igår. Då hon togs in från hagen och ställdes på gången, då stod och steppade och var väldigt lös i magen. Jag tänkte inte mer på det.

Idag, togs hon in igen, p.g.a av blistring i kotorna. Så fort hon kom in i stallet vart hon jättenervös och stod man bakom henne hade man blivit sprutlackerad ... :smirk: Hur som helst, jag var tvungen att hålla upp ena frambenet medans hennes ägare blistrade henne. Hon släpptes senare ut.

Senare idag var jag tillbaka till stallet för att byta täcke, och kolla till henne. En häst gick förbi hennes box i stallet och hon kröp bokstavligt talat ur skinnet! Hon vandrar runt i boxen och äter inte sitt hö (hon gjorde det inte då iaf). Iofs, så åskade det ute samtidigt och det var inte så trevligt väder .. funderar på om åskan har gjort henne orolig och nervös ?

Detta ska tilläggas;
  • Hon har stått nu 1 vecka p.g.a diverse anledningar.
  • Hennes krafft har vi dragit ner på, ska dra ner ytterligare.
  • Hon äter lika mkt hö som tidigare.
  • Hon går i en gräshage där det finns rätt så mkt att äta.
  • Hon är van att gå med andra hästar i hagen, vilket hon inte gör nu.
  • Och hon blir allmänt koko av att stå för länge .. :smirk:

Men, bör man oroa sig över att det kan vara ngt som är felande ? Höet antar jag att hon inte äter upp på morronen för att hon har gräset i hagen (hon får morronhöet i hagen).

Hon äter, dricker som vanligt i övrigt. Hon är russtravare ska tilläggas.

Det jag undrar, är alltså om det är ngt att vara orolig över ? Att hon är nervös och allmänt nervig .. Men, jag antar att hon beter så här p.g.a att hon har stått och är jääättepigg.

Längtar tills jag får köra igång henne på tisdag .. !

Sv: Bör man oroa sig ?

hej jag tror att hon är så nervös av att ha stått länge , hon vet nog inte var hon ska göra me all energi som hon har=( Jag tror att det blit bättre när du kommer i gång med träningen i gen

Sv: Bör man oroa sig ?

Jo jag har funderingar på de jag med .. men som tur ska hon få röra på sig på tisdag igen ! Ska bli lagomt kul att köra igång henne .. :crazy::smirk:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 040
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 832
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 300
Senast: Lisa2014
·
Foder & Strö Min häst (SWB 12 år) blev i höstas sjuk (tarminflammation följt av svår Streptotrikos) och är nu efter väldigt många om och men på...
Svar
9
· Visningar
2 803
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka